Er werd begonnen met een flinke afranseling om de spieren te verzwakken. Het slachtoffer kreeg de dwarsbalk van het kruis op de schouders gebonden en moest zo naar de executieplaats lopen. De gevolgen van een valpartij laten zich raden. Na aankomst op de executieplaats werd de dwarsbalk op de staander geplaatst. Met behulp van een treeplank kon het slachtoffer zich staande houden. Echter, na verloop van tijd zakte door het gewicht het lichaam steeds verder voorover en naar beneden. Hierdoor werden de longen als het ware dichtgeknepen waardoor zich vocht ophoopte. Het slachtoffer voorkwam verstikking door zich met zijn benen omhoog te drukken. Dit kostte echter veel kracht en was bijzonder pijnlijk, waardoor het na verloop van tijd steeds minder lukte. Wanneer het opdrukken niet meer lukte, stikte het slachtoffer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keurig antwoord, niks meer aan toe te voegen +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Getver, wat een marteling. Is gelukkig nu afgeschaft.
Maar het antwoord is wel goed. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het zo dat je dit verhaal als een stuk waar gebeurde geschiedenis ziet?
Zo is het echter niet bedoeld.
Dergelijke verhalen zijn versluierde mystieke boodschappen die als doel hebben de mens bekend te maken met de innerlijke weg, ofwel het Pad.
Lees je ze als waar gebeurde verhalen, dan kom je toch wel snel in de knoei, alleen al door de tegenstrijdigheden van de letterlijke teksten van de 4 door de canon goedgekeurde evangelien. De mens heeft een Weg te gaan, om Terug te keren tot het Goddelijk Koninkrijk wat Jezus schetste in vele parabelen en allegorieen. Allereerst betekent dit dat de mens zichzelf diepgaand zal moeten willen kennen, erkennen in welke staat hij zich nu bevindt, en zich herinneren waaruit hij eigenlijk is voortgekomen en waarheen hij zal moeten gaan, en op welke manier. Wat Jezus deed, was de Christus in hem toelaten door overgave aan de Goddelijke Wil, door zich zijn missie te herinneren, die ieders Missie is, begaf Hij zich temidden van velen en verkondigde eigenlijk dat het Koninkrijk zich reeds in de kiem in elke mens bevindt. Door geen machtsstrijd te leveren met uiterlijke machtshebbers, maar zich over te geven aan de roep van de Geest toonde Hij waartoe elke mens in staat is, en meer dan dat, Hij toonde dat de dood een deur is, waardoor de mens zal moeten gaan wil hij het Leven winnen. De symboliek van het kruis toont de kruisiging van de oude mens met al zijn begeerten, en na de dood van het oude de Opstanding van de Goddelijke Mens, die in allen aanwezig is maar in vergetelheid is geraakt. Elke handeling in de evangelien, heeft een diepere betekenis dan slechts de fysieke. Ieder die het werkelijk wil weten, zal daar achter kunnen komen, want elke stap naar de Waarheid wordt tegemoet gekomen doordat de Waarheid de zoeker met 2 stappen nadert. De strijd die een God-zoekende moet aangaan is met zijn eigen begeerten en verlangens, en die zullen onderworpen moeten worden. Niet door ascese, maar door overgave aan wat allereerst de impulsen van de menselijke ziel hem vertellen willen. Het gaat dan om een levenshouding, die vaak haaks staat op wat als 'normaal' wordt gezien. Daarom alleen al, haken de meesten af. Dit verhaal is lang niet compleet en slechts een grof concept van hoe de oude wijsheid dit leert. Het gaan van dat Pad, is het gevolg van vele jaren en soms levens van onderzoek en toewijding aan de ziel. groet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn antwoord probeerde ik puur wetenschappelijk over te laten komen, en niet volgens de Bijbelverhalen te doen. Ik geef antwoord over het proces van kruisiging, en niet over een specifiek persoon, zoals Jezus. Ik heb namelijk ook geen kennis van geen enkele religie.

Andere antwoorden (1)

Als je aan je armen hangt. Kun je je longen moeilijk uitzetten om lucht te happen. In het begin kun je je nog optrekken met je armen of opduwen met je voeten. Maar dat doet natuurlijk verschrikkelijk veel pijn en je wordt vanzelf moe dat het niet meer lukt. Dus stik je vanzelf. Een verschrikkelijke lange dood dus.