Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Naar podotheraut of orthopeed?

Ben bij een podotherapeut geweest die constateerde dat de gewrichtjes van mijn rechtertenen niet meer als zodanig te herkennen waren. Wat het precies is kon ze me niet vertellen. (Is het een aandoening/ziekte, wat is het verdere verloop.) Helaas begint het nu bij mijn linkervoet ook en ik wil nu toch echt meer informatie. Wat zou beter zijn? Een (eventueel andere) podoloog of naar het ziekenhuis bij een orthopeed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
530

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het lijkt me verstandiger om naar een orthopeed te gaan.
Ik ga er vanuit dat de podotherapeut waar u geweest bent gewoon zijn vak verstaat. Hij constateerde dat er iets aan de hand is met de voet, dat buiten zijn vakgebied valt. Wat er dan aan de hand is kon hij schijnbaar niet goed aangeven, maar dat is dan ook eigenlijk niet meer van belang (voor u natuurlijk wel, maar niet meer om vast te stellen wat de behandeling moet zijn) Als hij vaststelt dat het probleem buiten zijn eigen vakgebied valt dan is de volgende logische stap om naar een orthopeed te gaan.

Natuurlijk kunt u eerst een tweede podotherapeut raadplegen, maar als de eerste zijn werk gewoon gedaan heeft dan mag u verwachten dat de bevindingen (in grote lijnen) gelijk zullen zijn.
Overigens is het de vraag of de orthopeed u verder zou kunnen helpen. Ik denk in eerste instantie (ik weet niet of dat terecht is) aan artrose van de gewrichtjes; een operatie oid is daarvoor niet te doen (althans naar mijn weten, maar ik ben slechts een simpele huisarts, geen orthopeed.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In dit geval ben je beter bij een orthopedist,die eventueel röntgen foto's kan nemen om te zien hoe het daar met die tenen gesteld is.
(Lees meer...)
fremar
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding