Is botgroei na verwijderen van schroeven in een gewricht normaal?

4 maanden geleden heb ik schroeven laten verwijderen uit mijn knie. Nu komen er behoorlijke harde en pijnlijke bulten op het bot voor terug. Het voelt aan alsof de schroeven er nog in zitten. (wat zeker weten niet zo is).
Is dit een normale reactie en trekt dit nog weg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Ja dit is normaal. In het begin zal dit een scherpe rand zijn, ontstaan door de schroeven. Echter, bot heeft in zijn groei de neiging om alles netjes af te ronden. Naar mate de groei vordert zal dit dan ook gebeuren.

Je bent geopereerd en de kans is dat het altijd een gevoelige plek blijft. Wanneer je pijn blijft houden, de plek rood, dik of warm wordt/blijft, dan moet je de huisarts er even naar laten kijken.