pijn aan de bovenkant van mijn voet, wat kan dat zijn?

Ik heb er wel vaker last van in eens steken aan de bovenkant van mijn voer. Vooral als ik mijn voet neerzet op de grond (met lopen). Maar dit gaat na even rusten weer over.

Maar nu gaat deze klacht niet weg. Het begon zaterdag, maar heb er nog last van. Zelfs met slapen had ik er zaterdag op zondag last van. Kon gewoon bijna niet lopen. Heb het in gesmeerd met verwarmende gel, maar ben wel eens benieuwd wat het kan zijn en wat je er aan kan doen.

Ps. kan inmiddels wel weer wat lopen zonder pijn is het niet maar het is dragelijk.

Toegevoegd na 3 minuten:
ow ik doe trouwens niet aan hardlopen, maar wandel wel vaak/ regelmatig

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zei je huisarts er van??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Laat maar eens kijken... O, wacht dat kan niet want dit is een website i.p.v. de huisartsen post. Misschien ben je hier verkeerd?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voelt het alsof er een botje verkeerd zit? Dat heb ik zelf wel eens. Na een tijdje gaat het vanzelf weer over, maar wat het nou precies is, weet ik ook niet.
Ik ben benieuwd of je erachter komt wat het is.
Ivana
9 jaar geleden
Je voet is waarschijnlijk overbelast. Je loopt te veel en te lange afstanden met je hond. Je schoenen zijn niet meer optimaal. Een hondenmens die veel loopt heeft eens per jaar nieuwe degelijke schoenen nodig. Het kan zowel in je bloedvaten als je spieren zitten. Ga naar de dokter en vraag hem even serieus naar je voeten te kijken. Een podotherapeute is ook een oplossing, die kan de stand van je voeten en de afwikkeling bij het lopen bekijken en ook of je schoenen nog dienstbaar zijn.
(Dat klopt toch hè, van dat dagelijks einden lopen? Pijn is herkenbaar voor mij.) Succes bij het vinden van de oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit zelfde probleem.
Ik heb ruim een jaar last van mijn voet, en het was alleen maar erger aan het worden. Het voelde duidelijk dat spieren over belast werden. Later bleek dat ik al heel me leven last heb van platvoeten.
Hier kan je schijnbaar ook later pas last van krijgen. In jou geval zou ik sowieso even een afspraak maken met een podoloog. (Voetendokter)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was ook van plan om een deze dagen eens de dokter te bellen als het niet minder word. Was alleen benieuwd of er mensen waren die ideeën hadden wat het kon zijn. Het voelt of er een spier verkeerd schiet dus denk inderdaad over belast. Heb vanochtend gewerkt en tijdens mijn werk moet ik ook veel lopen. Maar moet zeggen gaat al stukken beter.

Het beste antwoord

Ik denk dat je misschien ongemerkt je voet iets verzwikt/verstapt hebt waardoor er bij het neerzetten van je voet, je voet wordt iets samengedrukt, pijntjes ontstaan. Ga je er niet voorzichtig mee om dan kan het verergeren oa door, te strak je veters aanhalen, enige platvoeten welke nu op gaan spelen, slechte schoenen. Ik heb veel bij podologen gelopen maar niets hielp, uiteindelijk murw en boos inleg zooltjes van de tv gekocht ik meen voor drie tientjes en perfect. Ik loop al weer een jaar als een tierelier geen pijntjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Ik heb trouwens platvoeten is door een fysiotherapeut vast gesteld. Draag daarom ook vrij duren schoenen. Maar misschien eens die zooltjes proberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb honderden euro's uit gegeven en niet de zooltjes uit die reclame willen kopen, adh onzin enz je kent het wel Uit wanhoop gedaan en ik kreeg laag, middel en hoog dat was even uitproberen maar in ieder geval mij heeft het de klachten voor 95% opgelost en die 5 % daar kach ik om.