De ruimte lijkt groter te worden terwijl dit niet zo is. Waarom doen mijn ogen dit?

Toen ik een kind en brildragend was, waren er een paar nachten waarbij mijn slaapkamer ineens veel groter werd.
Mijn ogen waren zo raar bezig waardoor de ruimte dus groter werd en daarbij ook alles in mijn slaapkamer.
Dit is mischien 3 of 4 keer gebeurd.
Weet iemand wat dit is?

Op wat oudere leeftijd (ik denk 9 jaar) had ik geen bril meer nodig en heb tot op heden perfect zicht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb dit vaak als ik koorts heb. Zou het niet kunnen zijn dat het niks met je ogen te maken heeft, maar iets in je hersenen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is vrij normaal als je ogen "moe" zijn je spieren kunnen daardoor tijdelijk je oogbol
vervormen ook zonder bril is dat wel aan de orde
je zegt dat je bril dragend was misschien dat je een bril had met en relatief grote
correctie ? en en dat je ogen zich er aan moesten aanpassen ?
als je nog in de groei bent kan dat
je oog is dan nog flexibel genoeg om zich er aan aan te passen uiteindelijk
maar het is vrij normaal.