Iemand aantafel gaf mij een stukje vlees waar hij in heeft zitten snijden met zijn bestek. Kwam er daarna achter dat diegene een koortsliphad. Wat nu?

Toegevoegd na 2 minuten:
Kan ik het nu ook krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Had diegene op het moment van het vlees aansnijden en aan jouw geven een blaasje op de lip?
Het is alleen besmettelijk als je blaasjes hebt die stuk kunnen gaan.

Antwoorden (2)

De kans is heel groot dat je al veel eerder in aanraking bent gekomen met het HSV virus wat verantwoordelijk is voor oa een koortslip. 50% van alle volwassene is drager van dit virus.
De kans bestaat dat je besmet bent, maar die kans heb je al veel vaker gehad en je bent misschien allang drager.
Dus geen paniek, een koortslip is niets ernstigs en goed te behandelen. Heb je een goede weerstand is er minder kans op dat je het krijgt.

In de link staat nog veel meer info.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hallo
de persoon heeft in dat vlees gesneden,niet gebeten toch
daarna zal degene met een vork dat vlees naar zijn mond gebracht hebben.
als je zo dichtbij zat had je het niet moeten aannemen.