Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ontstaat een grieperig gevoel na het sporten? En wat is er tegen te doen?

Ik heb nu al een aantal keer gemerkt dat ik de dag na het sporten, vooral na een iets zwaardere training, een grieperig gevoel heb. Hoofdpijn, spierpijn (anders dan alleen de spierpijn van het sporten zelf), niet fit zijn.
Hoe kan dit? Wat kan ik er tegen doen? Ik dacht zelf aan vochttekort ofzo maar ik drink tijdens het sporten ongeveer een heel flesje Aquarius.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk vraag je dan teveel van je lichaam. Zelf neem ik na een zware training altijd ORS. Dat is eigenlijk bedoeld voor als je ziek bent en extra vocht nodig hebt. Maar bij mij scheelt het altijd de volgende dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook met de kou te maken hebben ik denk dat dat het is, als je sport en je hebt je lichaam ingespannen word je lichaam warm. Ik weet niet of je gelijk na het sporten na buiten gaat. Je lichaam krijgt een klap omdat je van de warmte naar de kou gaat hierdoor kan je grieperig voelen en hoofdpijn krijgen. Ik ervaart dat zelf altijd na het sport. Op het begin had ik dat ook, maar na een tijdje kleedde ik me warm aan als ik naar buiten ging hoe warm ik et ook had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding