Kan dit bloedarmoede of een tekort aan vitamine zijn?

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden begon ik me regelmatig duizelig te voelen en voelde ik me ook benauwd, warm en bang. Hiervoor ben ik naar de dokter geweest en die dacht aan een infectie in mijn evenwichtsorgaan. Als het niet over zou gaan moest ik terug komen om bloed af te laten nemen. Verder ging het goed met me en het ging inderdaad vanzelf over.

Nu sinds een paar dagen is dit weer begonnen maar het voelt anders. Nu ben ik duizelig, moe, trillerig en heb het gevoel dat mijn hart sneller klopt soms dan normaal en zie ik niet heel scherp meer af en toe.

Wat zou dit kunnen zijn?

Als het niet over gaat toch maar weer eens langs bij de dokter. ..

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Heb je ook al eens gekeken of je wel genoeg eet op een dag?
Want deze klachten herken ik ook als symptoom van te weinig eten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben nooit echt een heel grote eter geweest maar heb daar nooit last van gehad. In principe eet ik ool niet te weinig, een stuk beter dan vroeger. Maar misschien handig om daar eens op te letten inderdaad!
Ritsuka
10 jaar geleden
ik heb tenminste vergelijkbare klachten gehad en die gingen weg toen ik meer ging eten.

Antwoorden (4)

Kan een hoge bloeddruk en/of flauwte zijn. Morgen direct contact opnemen met de dokter(sassistent(e)).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn bloeddruk is toen gemeten en die was in orde, helaas is mijn arts in het weekend niet te bereiken dus dat zal dan maandag worden.
Ik zou sowieso terug gaan naar een arts. Denk dat dat geen bloedarmoede is, maar inderdaad het evenwichtsorgaan. Daar zijn medicijnen voor te verkrijgen. Bij bloedarmoede ben je wel slap, en futloos maar denk toch dat dat het niet is...Beterschap, erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
is er al eens gekeken naar je vitamine- en hormoonhuishouding ?
B11(=foliumzuur)
is de B12 waarde laagnormaal (waarde onder de 400 maar boven de 150, dan kun je tóch weldegelijk een tekort hebben!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De door jou beschreven klachten zijn weinig specifiek en kunnen van alles zijn. Zonder je te kennen en onderzoeken kan niemand op dit forum het goede antwoord geven. Inderdaad kan het bloedarmoede zijn, of een tekort aan een vitamine, ookal komt dat weinig voor, een te lage bloeddruk, of een te hoge, of iets aan je schildklier, of een sluimerende infectie, of iets aan je evenwichtsorgaan, of spanning/stress, of, enzovoort. Kortom, het beste advies wat ik je kan geven is naar je huisarts terug te gaan. Beschrijf zo nauwkeurig mogelijk wanneer je de klachten hebt. Elke dag? De hele dag? Af en toe? Na het opstaan uit bed of uit een stoel? Bij inspanning? Bij rust? Als je alleen bent of in een groep of allebei? Zet dat op een rijtje, want daarmee help je de huisarts met zoeken.