is het slecht als je het blowen van een ander inademt?

vandaag was bijvoorbeeld op tv dat je sneller een psychose kan krijgen als je blowt. verder weet ik dat blowen schadelijk voor je hersenen is. Nu is mijn vraag geldt dit vooor deze dingen met andere woorden is het ook schadelijk als je bijvoorbeeld dagelijks de blowlucht van een ander inademt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

In Principe is dit inderdaad slecht, maar om een psychose te krijgen van passief mee roken zul je echt direct moeten inademen wat de andere persoon uitademt en dat voor een onvoorstelbare lange tijd.
Het is vrijwel onmogelijk om dezelfde schade op te lopen als iemand die je joint aan het roken is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vond het de beste ivm dat als je voor lange tijd direct inademt het wel mogelijk is. nu vraag ik me wel af direct. tegenover elkaar aan tafel? voor jaren??

Andere antwoorden (3)

Van cannabis zijn geen schattingen bekend, maar bij tabak wordt geschat dat door meeroken elk jaar enkele duizenden mensen overlijden door hartaandoeningen, enkele honderden door longkanker en een 10-tal door wiegendood (1). Door meeroken neemt de kans op longkanker met 20% toe. Het risico op hartaandoeningen neemt door meeroken met 20% tot 30% toe (2).
De gevolgen van het meeroken zijn het grootst bij kwetsbare groepen als kleine kinderen en mensen met luchtwegklachten. Kinderen die meeroken hebben vaker last van luchtweginfecties, astma en middenoorontsteking (3).
Door meeroken krijg je ook beetje THC en, als de jont vermengd is met tabak, ook nicotine binnen. Deze hoeveelheden zijn te gering om een psychisch effect te veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Af en toe indirect kan geen kwaad hoor.
Psychoses krijg je alleen als je daar aanleg voor hebt en je gaat dan blowen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat betreft psychische klachten zoals psychoses e.d. hoef je je geen zorgen te maken, je zult te weinig THC (werkzame stof) binnen krijgen om er veel van te merken. Wel zijn de lichamelijke gezondheidseffecten van meeroken (zoals genoemd) van belang.