ik heb hevige pijn in mijn onderkaak, wat kan dit zijn?

ik heb hevige pijn in mijn onderkaak in de linkerkant.. ook lijkt het alsof ik kiespijn heb, alleen kan ik dit niet vaststellen. me oor begint ook pijn te doen.
Wat kan dit zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
als ik onder me kaak op de zere plek druk voel ik daar ook me hart kloppen...

Toegevoegd na 2 minuten:
ik kan gewoon niet slapen van de pijn.
maar ben doodop.
dus zal heel graag weten hoe ik dit kan oplossen

Toegevoegd na 1 uur:
overigens merk ik dat slikken ook nu pijn doet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
21.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
verstandskiezen? daar had ik veel last van toen die doorkwamen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook de bof zijn. Even naar de dokter dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de bof?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bof: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/Bof.htm
Het is een kinderziekte maar je kan het ook op latere leeftijd krijgen.

Antwoorden (4)

Mischien even naar laten kijken door een (tand)arts die avonddienst heeft in jouw omgeving,intussen paracetamol,wij zijn tenslotte geen arts
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt als een kaakontsteking; dan kan je ook pijn aan je oor krijgen.
Ook ik ben geen beroeps-, wel ervaringsdeskundige.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaakontsteking
Morgenochtend je tandarts even bellen.
Wat kan helpen voor de nacht is, naast paracetamol, koude compressen op je wang leggen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent hoogstwaarschijnlijk al bij de tandarts geweest. Het is altijd moeilijk en gevaarlijk om een papieren diagnose te maken zonder de patient te onderzoeken.
Daarom ga ik alleen uitleggen waarom bij kiespijn in de onderkaak je ook oorpijn kan ondervinden. Er is een hersen zenuw, nummer 5, die drie takken heeft waarvan de derde naar de onderkaak gaat voor sensatie van de tanden en deel van het tandvlees, naar twee derde van de tong en naar het oor. Als een kies ontstoken is wordt er een signaal naar de hersenen gestuurd maar omdat die zenuw ook informatie van tong en oor door geeft wordt een deel van de pijn soms ergens anders ook gevoeld terwijl er eigenlijk niets aan de hand is daar.
Mensen met een ontsteking van de keel amandelen kunnen ook even oorpijn ervaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
alle gekheid op een stokje, het kan natuurlijk ook gewoon griep zijn, wat zeg ik DE griep zijn.
bij de een begint dat met verkouden worden en luchtweg problemen, bij de ander komt er een keelontsteking of koorts met rillingen en spierpijnen.
als je last hebt van je kaak, ik heb vorige week precies hetzelfde gehad, neem paracetamol in tegen de pijn, zorg iets beter voor je zelf, genoeg vitamines, maar ook verse groenten en fruit eten en neem iets meer de tijd voor jezelf.
als het bij elkaar langer dan 10 à 14 dagen duurt, even naar de huisarts, tenzij je natuurlijk andere vervelende symptomen krijgt die niet griep-gerelateerd zijn.
in dat geval eerder aan de bel trekken bij de huisarts/huisartsenpost.

beterschap!