Wat is dit voor beest, uit mn huid?

Ik kreeg vorige week een dikke kaak ontsteking wat naar buiten kwam. De ontsteking trok naar mn neus (als tunneltje iets) Gister kwam dit eruit vallen en het heeft een dag geleefd. Ik heb al een paar maanden gigantische allergie klachten waar ik ook prednison voor gekregen heb. Komt dat hierdoor?

Ik ben een gezonde vrouw van 35, sport en dans veel. Geen psychische problemen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
tinus1969
9 jaar geleden
Wat vond de huisarts ervan? Ben je al doorgestuurd naar een medisch microbioloog? Zonee, waarom niet?
tinus1969
9 jaar geleden
Belangrijker dan vragen als 'dans je veel', zijn vragen als: In welke buitenlanden ben je de laatste paar jaar geweest.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoi Tinus, Door omstandigheden kan ik niet naar mijn eigen huisarts. Ik zal wat vertellen, in 2011 werd ik heel ziek, allemaal ontstekingen etc heel ranzig. Het voelde alsof er een worm onderhuids zat. allemaal vreemde dingen uit mn huid, wat terug kwam als "plantaardig" mn huisarts heeft me op laten nemen in het ggz met een parasietenwaan, ik heb tot het einde geknokt om het tegendeel te bewijzen, maar dat kon niet meer ik was op sterven na dood. dikke cystes bij mn baarmoeder waar echt waar een worm uitkwam, ook deze kwam terug uit het lab als "plantaardig" Ik heb me er verder bij neergelegd en heb mn leven weer opgepakt. Ik ben nooit helemaal opgeknapt, om de tijd kreeg ik weer ontstekingen, liet me weer oplappen met antibiotica en verder werkelijk waar totaal niet bezig geweest met dit. Ik heb onverklaarbare heftige allergie reacties dikke ogen dichte neus, exceem, jeuk, al langere tijd. Bloed geprikt, wel allergische reactie maar niet specifiek 1 ding, wat ze noemen hyperreactiviteit. Het werd/word zo erg dat ze me een stootkuur prednison hebben gegeven en een verwijzing naar de psychiater omdat ik blijkbaar DENK dat ik een allergie heb. Volgens psychologe is alles prima met mij . Ik had dit echt zo niet verwacht, en heb er ook helemaal geen zin in om weer die hele poppenkast door te gaan.. Dus naar mn eigen huisarts gaan heeft geen zin, die stuurt me linea recta naar het ggz.
Ik heb over 3 weken een fitness cursus (instructeur) wat ik never nooit niet laat schieten voor een glibberig mormel. Ik hoop dat je mn frustratie snapt, ik wil dat het beest een naampje krijgt, juiste medicatie (of niet) en klaar. Waar kan ik ermee heen buiten mn huisarts... oja, mn linkerheup is ook opeens blauw en zit een bult in. 2005 ben ik in thailand geweest. Bedankt voor het reageren
Ivana
9 jaar geleden
Ik zou het brengen/opsturen met het hele verhaal naar het RIVM in Bilthoven. Dat is de aangewezen plek om serieus genomen te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb net op aanraden van iemand foto's naar het tropen instituut gestuurd. Ze bellen me terug. Dank je ivana, ik zal ze bellen en ben ik er zo klaar mee .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit lijkt op een parasiet zoek hulp !! Bij een academisch zieken huis . Of Het Rotterdams haven zieken huis , ( die kent veel vreemde ziektes ) dit is niet iets wat de huis arts of de EHBO oplost . Sorry ik wil geen paniek zaaien maar dit is mogelijk iets wat zeer specialistische aandacht nodig heeft in een zieken huis gespecialiseerd in tropen ziekten . Beterschap en bewaar dat insect !!! ,
Amadea
9 jaar geleden
Heb jij toen in Thailand ook gezwommen in stilstaand water, ikke1979?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat een verhaal.. ik hoop dat je nu eindelijk eens serieus genomen wordt! Heb je al nieuws?

Antwoorden (2)

Heeft het iets te maken met de HYDRA POLYP?
In gunstige omstandigheden is die bijna niet te doden, maar ik weet niet of die in het menselijk lichaam ook kan overleven als hij onder de huid kruipt.
9 jaar geleden
Omdat je in Thailand bent geweest vrees ik dat je een parasiet hebt meegebracht. Als hij al van de kaakholte in de neusholte terecht is gekomen via een gangetje, zoals je zegt, een fistel neem ik aan, zullen de broertjes en zusjes van deze parasiet zeker ook elders in je lijf terecht komen. Ik raad je dringend aan contact op te nemen met een instituut voor tropische ziekten. Ik geef je de website voor het AMC in Amsterdam maar ook in Rotterdam , Havenziekenhuis kan je terecht en LUMC in Leiden weet ook het nodig van parasieten. Als je inderdaad een parasiet hebt, dan zullen ze zeker alles doen om je er van af te helpen want er zitten hele gemene beestjes tussen.