Wat is dit bultje op mijn lip?

Ik was vandaag met een vriendin, we hadden KFC gehaald en gegeten. Toen gingen we een stukje rijden en een uurtje later begon ik opeens een klein bultje te voelen, alsof ik op mijn lip gebeten had. Er zaten ook van die “losse velletjes” bij die je krijgt als je hard op je lip bijt.
Nu ongeveer 2 uur later is dit bultje megadik (ongeveer 1,5 cm) en de losse velletjes zitten er ook nog steeds. De bult heeft ook een beetje een bonkend gevoel als ik met mijn lippen op elkaar duw.
Mijn lippen kan ik ook niet normaal op elkaar doen zonder dat die bult in de weg zit zeg maar.

Ik heb op internet rondgezocht wat dit zou kunnen zijn maar er komt niks overeen met wat ik heb. Kan iemand mij helpen met wat dit is of zou kunnen zijn en mij helpen wat ik hieraan kan doen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
42.4K
Ritsuka
4 jaar geleden
Koortslip?
HannekeJanssen
4 jaar geleden
Het heeft dus niets te maken met je eten - je krijgt het zomaar wel eens, gaat vanzelf weer over...

Antwoorden (2)

Mogelijk is het een koortslip.

Koortslip -herpes virus- is besmettelijk en komt terug. *Blaasjes op of rond de lippen die jeuken, branden, tintelen of pijn doen. *Gaat van zelf weer over. *Niet aanraken *Regelmatig handen wassen *Geen pas geboren kindje knuffelen.

Is het na 2 weken nog niet over, neem dan contact op met de huisarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ denk het ook. Goed dat je wijst op het 'gevaar' voor kleintjes. Laatst een baby gezien van 10 maanden met inderdaad een koortslip :-(
Dat is een koortslip morgen even zovirax halen bij de apotheek of drogist. elke dag een paar keer zovirax er op smeren en het is snel weg. Je vriend of andere niet zoenen want het is besmettelijk.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ goed dat je de besmettelijkheid zo benadrukt! En een middel aanbeveelt!