Waarom krijg ik altijd slijm in mijn keel dat ik moet uitspugen?

Ik ben niet verkouden en heb helemaal geen last van astma, bronchitus e.d. Wordt ook niet misselijk of benauwd.
Treed altijd op. Frequentie is hoger buiten in de winter en na eten en drinken. Minstens 10 x per dag.

1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan ook zijn dat het niet meer slijm is daneen ander heeft maar dat jij je er zelf aan irriteert. Alleen slikken mensen t gewoon onbewust door zonder er een punt van te maken. En het uitspugen (in het openbaar) is vies. Helaas zieik het veel op straat..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Drink je soms veel melk, zo ja stop eens een week en drink water.

Antwoorden (1)

Van bepaald eten en drinken kun je last hebben achteraf, zo is bijvoorbeeld zuivel een grote ...NoNo... [melk kaas boter... karnemelk kan weer wel] en alles waar zuivel in verwerkt zit.
Ook kun je een allergie hebben of wat @Vrouwe70 al zegt: gewoon te veel slijm.
Je zegt dat je geen last van astma/bronchitis hebt, als je rookt, kun je dat inmiddels ontwikkeld hebben.

Even naar de huisarts, laten onderzoeken, meten is weten. Als je iets weet, kun je er iets aan/tegen doen.