hoeveel kosten kronen ongeveer?

Ik bedoel niet hoeveel je zelf bij moet betalen na je verzekering, maar hoeveel het überhaupt kost.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Poet
10 jaar geleden
Hier staan de tarieven die de Nederlandse Maatschappij van Tandheelkunde adviseert. De meeste tandartsen houden zich hieraan. Voor diverse soorten kronen zie pag 17.
http://www.tandartsennet.nl/nmt/website4/tools.nsf/Tarievenlijst2013/index.html Met dit boekje kun je meteen kijken wat je allemaal nog meer zou kunnen krijgen en daarmee iets beslagener je evt een verzekeringsuitbreiding kiezen. Het betreft overigens 2013. Die van 2014 staat ook al op de NMT-site

Antwoorden (2)

Voor het consult, de techniekkosten en de kroon zelf, betaal je tussen de 475 en 675 euro. Het ligt aan het materiaal waarvan de kroon is gemaakt en de tijd dat de tandarts met je bezig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Klopt het dat jouw prijsindicatie van 13-04-2011 is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha idd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, maar wijkt ondertussen niet veel af, de kroon op zich zal tussen de 200 en 300 euro kosten ondertussen.
SimonV
10 jaar geleden
Klopt! Onze antwoorden verschillen dan ook niet zoveel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, dat ben ik niet helemaal met je eens, jij hebt het gespecificeerd, wat ik niet heb gedaan. Overigens zal niet iedere tandarts het even snel kunnen en daardoor meer of minder tijd ervoor nodig hebben, bij de ene persoon kost het ook meer tijd, dan bij de ander, wat de prijs kan doen zakken of stijgen. Een precieze prijs is dus niet aan te geven.
De kosten van een bepaalde behandeling kunnen per situatie en per tandarts variëren. Dat kan onder meer gebeuren doordat onder andere:
•Er soms meer en/of andere verrichtingen nodig zijn om een tandheelkundig probleem tot een goed einde te brengen.
•Er niet altijd sprake is van een standaardsituatie en meer bijzondere of top preferente zorg verleend zal moeten worden.

Kostenindicatie kroon inclusief glassfibre stiftopbouw

Kleine röntgenfoto X10 2 30,14
Anesthesie A10 2 27,00
Verwijderen van wortelkanaalvulling E54 1 27,00
Wortelkanaalstift V80 1 18,90
Cementeren stift V20 1 10,80
Materiaalkosten stift V80* 1 10
Plastische opbouw (vulmateriaal) R31 1 32,39
Etsen met onderlaag (plastische opbouw) V21 1 21,60
Kroon R24 1 237,56
Tandtechniekkosten kroon R24* 1 280

Totaal € 700,49

Toegevoegd na 15 minuten:
Een simpele kroon kan € 450,- kosten:
C13 Consult € 17,60
A10 verdoving € 11,60
G15 behouden beethoogte € 23,20
R25 kroon goud € 204,-
R00 techniekkosten € 200,-
SimonV