Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

na hoeveel dagen na bloed te doneren mag je alcohol drinken?

Ik heb eergisteren bijna een halve liter bloed gegeven (moest iets eerder stoppen door een te lage druk) en heb vanavond cantus met de studentenclub. Meestal houdt dit in ongeveer 15-20 (belgisch) bier drinken. Is het gevaarlijk om dit te doen en zal ik de alcohol eerder voelen? Normaal ben ik al redelijk dronken na 15 pinten (ik weeg maar 55 kg)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
19.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja omdat je een halve liter bloed kwijt bent zal je eerder voelen dat je alcohol ophebt. Het mag wel, maar je moet dus beter oppassen niet teveel te drinken. (En nee ik ga niet zeggen dat 15-20 belgische biertjes normaal gesproken al te veel is)

Toegevoegd na 8 minuten:
aar je mag dus, als je voorzichtig bent, de volgende dag al alcohol drinken
(Lees meer...)
anneliez
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In feite direct. In mijn jonge jaren was ik bloeddonor en na de afname kregen we naar keuze koffie of een glas sherry. Ik bedoel maar! Maar meer dan één drankje kan je beter niet nemen, eerst de bloedplaatjes weer op orde hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding