Ik laat een oogmeting doen via de opticien en nu wil ik graag weten hoelang ik met contactlenzen daarvoor uit moet houden?

Bij de ene opticien geven ze aan de beste oogmeting te kunnen verrichten als mijn lenzen 8 uur uit mijn ogen waren, een andere gaf aan 24 uur en als je je ogen laat opmeten via een laserkliniek dan willen ze dat je 14 dagen je lenzen niet in doen voordat ze de meting gaan doen! ik vraag me nu af wie nou gelijk heeft en ik kan natuurlijk niet lang zonder mijn lenzen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (2)

Ik had laatst een afspraak om half 12 en heb ze dus na het slapen niet ingedaan maar mijn bril opgezet. Dus ik denk dat 8 uur zeker wel genoeg is.

Toegevoegd na 3 uur:
Dit was voor een oogmeting bij de pearle dus opticien. Dat was toch je vraag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan nog langer:
"Indien u lenzen draagt is het belangrijk om een tijdje voor het vooronderzoek geen lenzen te dragen, lenzen vervormen namelijk de kromming van uw oog. Zachte contactlenzen mag u vanaf twee weken voor het vooronderzoek niet meer dragen en harde lenzen vanaf een maand van tevoren. " stond op een 'algemene' site over ooglaseren.

Ik vermoed dat je hét antwoord niet zult krijgen maar dat de verschillen ontstaan door het soort lenzen (zachte/harde) en door het doel (andere/nieuwe lenzen of een ooglaseroperatie.)
Computoon