Waarom is slank het schoonheids ideaal?

En waarom niet mollig of dik? En dan heb ik het even alleen over Nederland.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Omdat iedereen hier in nederland te kortzichtig is en denken dat schoonheid iets is wat aan uiterlijk verbonden is. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat ik denk dat het ideaal niet bestaat mijn top gewicht was 152 kilo en dat was vere van mooi een absoluut niet het schoonheids ideaal. Toen werd ik erg ziek en woog nog maar 48 kilo en had een groote kindermaat en een kleine dames maat ideaal zou je zeggen nou absoluut niet is mijn ervaring ik heb nu weer niet de ideaale maat omdat mijn maten niet overeen komen maar toch zie ik er gelukkig uit en weet je waarom? Ik staal uit dat ik gelukkig en dat vinden de meeste mooi.
Dus ik denk dat het antwoordt op je vraag is dat er geen antwoordt op is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat dát 'ideaal' ons door de commercie wordt opgedrongen...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat het komt door de mode wereld daar lopen slanke modelen die de kleding showen
En dat is zo in de loop der jaren gezien als ideaal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang geleden was dik zijn het ideaal omdat alleen mensen die goed verdienden dik konden worden, toen iedereen dik kon worden moesten de rijken iets nieuws verzinnen om zich te onderscheiden; dat werd dus dun worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De media speelt hier een grote rol in. Elke dag etaleert ze ons hoe we het beste voor de dag kunnen komen. En in de bladen en op televisie ziet alles er veel mooier uit dan in werkelijkheid, photoshopping is de truc. De media speelt veel in op gadgets, uiterlijk en ga maar door…
Deels ligt het ook aan onszelf omdat we ons zo laten beïnvloeden door wat de media ons vertelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het getuigt van zelfbeheersing als je slank kunt blijven in een maatschappij waarin zoveel eten voor zo weinig geld te krijgen is. Bovendien is gezond eten duurder dan goedkoop eten (denk maar aan McDonalds) en dus is het een teken van status als je dun bent. Het heeft niets met schoonheid te maken, maar alles met de bril waardoor we met z'n allen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jij bent jij

Verander nooit voor anderen
Jij bent jij
Als ze je niet zo willen accepteren
Dan zet je ze opzij
Doe je eigen ding
Heb een eigen mening
Ga nooit je ziel verkopen
Dan kan je met opgeheven hooft lopen
Wees wie je werkelijk bent
En doe je niet anders voor
Wie jou wil veranderen is niet je vriend
Je bent goud waard voor degene die de echte jij kent
Jij bent goed met alles wat bij jou hoort
Jammer voor degenen die zich aan jou stoort
Voor hen een gemiste kans
Op een vriendschap vol met glans
Jij bent een uniek mens
Er is maar een jij............Alleen dan is je hart VRIJ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig!
..maar geen antwoord op de vraag..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je hem in grote lijnen leest wel degelijk een antwoord,
maar respecteer je mening,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie hebben allebei gelijk! Sonja een een plusje en Cindy ....niet.
Vroeger was het mollig, omdat je dan kon zien dat de mensen genoeg geld hadden om mollig te zijn. Genoeg geld voor voortplanting en grootbrengen van hun kroost.

Nu kun je met slankheid laten zien dat er geen vetopslag nodig is omdat je altijd aan voedsel kunt komen. Daarnaast is slank gezonder dan mollig of dik. En gezond spreekt meer aan ivm kinderen krijgen, de genen dus.
Daarom waarderen we het zandloper figuur ook nog steeds, de beste vorm voor de voortplanting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slank is niet het schoonheids ideaal, dat maken mensen er zelf van.

En een heleboel mensen zeggen dat ze op televisie en reclames de trend zetten, maar uiteindelijk ben je zelf degene die de touwtjes in handen heeft.

Je beslist je eigen schoonheids ideaal!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat geldt volgens mij niet voor alle bevolkingsgroepen in Nederland. Wat ik er een keer over las:
Autochtone Nederlandse meiden zien slank als ideaal, omdat hun rolmodellen komen uit de modewereld, en die modellen zijn vaak enorm dun (omdat kleding dan mooier over zou komen). Surinaamse meiden zien zien dikke billen en borsten als ideaal, omdat hun rolmodellen de vrouwen uit hiphopvideo's zijn, en die hebben flinke rondingen.

Maar ik begrijp die verklaring niet helemaal, zou het echt zijn dat zoveel meiden rolmodellen in de modewereld hebben? Ik zou veel eerder denken rolmodellen uit film, tv en popmuziek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is momenteeel het schoonheidsideaal... Maar in de 18e eeuw was mollig weer een schoonheidsideaal. Het is tijdsgebonden en zolang er nog steeds meisjes slank willen zijn om model te zijn, blijft het schoonheidsideaal ook slank ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slanke vrouwen zijn vruchtbaarder dan dikke vrouwen. Mannen die van slanke vrouwen houden, hebben dus meer kans om kinderen te krijgen. Die zoontjes krijgen een dusdanige opvoeding en dusdanige genen dat ze ook wel van slanke vrouwen, en zo voort :P. Houden van slanke vrouwen heeft voor mannen dus een evolutionair voordeel.