Wat is het beste hulpmiddel om te stoppen met roken?

Wie kan mij vertellen wat het beste manier is om te stoppen met roken. Ofja wat maakt het erg makelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (16)

Niets. Een hulpmiddels is juist een houvast omdat je bang bent om te stoppen.

Durf los te laten en stop gewoon. Dat is overigens bewezen dat dat de beste manier van stoppen is. Mensen houden het beter vol als ze cold turkey stoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een cursus gedaan stoppen met roken
dat heeft mij heel goed geholpen.
Die cursus ging uit van de kruis vereniging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stoel
2 rollen Duct tape
4 weken van je tijd

... en iemand die je af en toe eten en drinken geeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is i.i.g. Wel de grappigste methode. Maar nee niet echt een ideale oplossing :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAhaaha die is echt funny.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha :D
Je kan champix gebruiken. Dit zijn tabletjes die je 12 weken moet gebruiken en in de derde week moet je gestopt zijn. Vraag ernaar bij de huisarts die kan je begeleiden met de behandeling.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In plaats van te zeggen ik stop met roken. Moet je zeggen : ik stop met kopen!!!! Veeeeel te duur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen cigaretten of chag kopen, jatten, bietsen.
Ga niet bij rokers zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- of sigaretten of shag aannemen
Kauwgommm
Of die stopmetroken dingen (zijn vaak op tv xd)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wilskracht is het enige wat je nodig hebt. En de eerste twee maanden wegblijven bij rokers.
Gewoon keihard van het ene moment op het ander stoppen.
Ik heb het ook zo afgeleerd en als ik sigarettenrook ruik ga ik bijna over mn nek.

Ik lust het gewoonweg niet meer.

Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6 plankjes en een diepe kuil XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dokter die je vraagt contant af te rekenen, als je niet per direct stopt met roken.

Klinkt cru, maar mijn vader heeft 40 jaar gerookt als een schoorsteen en kon zonder enige moeite stoppen nadat de dokter een ernstige, door roken veroorzaakte, ziekte constateerde. En geloof me, als ik vertel hoe de daarop volgende twee jaren zijn verlopen, stop jij morgen ook.

Ps: mijn vader is inmiddels weer 'gezond', maar de effecten van de ziekte zijn blijvend
12 jaar geleden
Heel toevallig las ik een interessant artikel in een lokale krant uit mijn woonomgeving. Dit ging ook over stoppen met (zowel) roken als zoetigheid (snoepen)
Het trok mijn aandacht en vlakbij kan ik terecht om ook te gaan stoppen met roken.Het artikel stond in de V.A.R. (Vecht Amstel Rijnstreek)

http://www.aot-institut.eu/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jezelf voor houden dat je geld in rook op gaat en je er lichamelijk alleen maar slechter van wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door naar foto's te kijken wat rook doet met je longen. Kijk vooral naar de trilhaartjes waar teer op komt. Daardoor bewegen ze minder of gaan kleffen. En ik ken genoeg die longemfyseem hebben en met zo'n zuurstofkastje op de rug lopen. Moreel van het verhaal, vergaar je kennis en je stopt er wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat het beste hulpmiddel bestaat. Een goede motivatie is hetgene wat je het het makkelijkste zal maken in deze. Het blijft wel moeilijk om te stoppen met roken maar niet onmogelijk!!!Ik merk dat ik nu een betere motivatie heb dan de vorige keer dat ik stopte en het gaat me nu ook beter af. Ook stopte ik vorige keer zonder hulp (enkel met een boek van Allen Carr) en wordt ik nu begeleid door iemand uit de praktijk van mijn huisarts en heb ik nicotinekauwgom. De nicotinekauwgom helpt me wel omdat het de zin in de sigaret vermindert en dat maakt het stoppen gemakkelijker en ik ben er zeker van dat ik de kauwgom uiteindelijk gemakkelijk kan afbouwen. Dus ik vind dit een goede methode voor mij. Ik heb voor kauwgom gekozen en niet voor pleisters omdat ik dan toch iets in mijn mond heb en ik van kauwgom niet aankom. Ik ben er zeker van dat het me nu gaat lukken op deze manier! succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
"en ik van kauwgom niet aankom": niet dat je van pleisters aankomt :P maar ik bedoel als je kauwgom in je mond hebt bevredig je toch die orale behoefte want je hebt toch de neiging meer te gaan snoepen :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
EMDR therapie dat heeft mij 6 jaar geleden van het bier afgehaald.ik drink geen druppel meer denk er nog geneens aan.en terwijl we bij de marine heel wat af zo....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenwilskracht!
Klinkt raar, maar vertrouw niet op hulpmiddelen / vervangers, maar je moet het willen! Het helpt niet de ene verslaving op te volgen door de ander.
Probeer echt door te zetten als je het wilt, denk aan de voordelen, spaar het geld op e.d. zorg dat je iets tastbaars hebt wat je als voordeel kunt zien. Bijvoorbeeld, rookte je een pakje per dag? = ca. 5 euro per dag. Spaar die 5 euro per dag eens op, en kijk er na een week weer na en dan zie je een tastbaars iets wat je opgespaard hebt, en dat kan je wilskracht versterken!