Plots een chocoladeverslaving. Hoe komt dit ?

Ik heb nooit veel om snoep gegeven. Nu de laatste maand zou ik een moord plegen om een stuk chocola te bemachtigen. Ik wandel 10 minuten naar de supermarkt om m&m's of smarties te kopen die ik onderweg al in mijn mond begin te stoppen, precies of ik heb maanden geen eten gehad. Zou het kunnen dat ik in het beginstadium van mijn menopauze zit ? Ik ben nog maar 44 jaar. Mijn moeder haar menopauze was op haar 55e.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Eet je wel genoeg gedurende de dag?
SimonV
10 jaar geleden
Magnesiumtekort?
Zie http://www.acupunctuur-online.nl/Artikelen16.html
Ritsuka
10 jaar geleden
Ah, daarom heb ik dus de laatste tijd minder menstruatieklachten, ik krijg meer magnesium binnen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik eet meer dan voldoende. Het vreemde is dat ik altijd heel gezond gegeten heb, en nu de laatste maand eet ik enkel nog boterhammen met choco..dit was voor mij vroeger taboe.
Ritsuka
10 jaar geleden
Weet je zeker da je genoeg eet? Heb je het eens in een calculator gegooid? Soms denk ik namelijk ook dat ik heel veel heb gegeten, envalt het best tegen.
En wat is er mis met een boterham met chocolade? Eet het lekker, als je het continu eet is vanzelf de lol er af. Zo heb ik soms periodes dat ik heel veel pindakaas wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem dan liever een stuk pure chocolade,
smarties vind ik geen chocolade, dat is suiker met een goedje erin waar maar weinig cocoa in zit.
Amadea
10 jaar geleden
Sta je onder stress, shaft69? In chocolade zit een 'feel good'-stofje. Daar kan je goed extra behoefte hebben als jouw leven momenteel erg onder spanning staat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha, dat wil lukken, ik zit momenteel thuis met zona..
Ritsuka
10 jaar geleden
dat kan ja, sommige mensen gaan eten, en dan vooral dingen als zoet en vet als ze stress hebben. ik heb zelf het omgekeerde, ik eet niks meer met stress.
probeer verder gewoon genoeg en redelijk gezond te eten, dat scheelt wel een stuk met snaaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, maar dat is nu juist zo vreemd, ik krijg normaal ook geen hap binnen bij stress..vandaar dat ik het niet begrijp. :-(

Antwoorden (2)

Moeilijk om op afstand te zeggen, maar je vraag triggerde bij mij inderdaad meteen 'hormonen'.
Natuurlijke schommelingen kunnen maandelijks zijn, of zwangerschap, of de overgang.

Maar het kan ook zijn dat er iets anders aan de hand is. 44 is laat voor een zwangerschap en vroeg voor de overgang.
Misschien stoort er iets anders. Je hebt niet echt een 'klacht', want chocola=lekker.
Maar het klinkt als een symptoom van iets hormonaals.
Ga eens langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat je suiker eens controleren door de huisarts, misschien is je suikergehalte te laag. Dan kun je ook trek in zoet krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Magnesium behoefte aanvullen ? Verder heb ik niet gehoord dat je tijdens de menopauze anders gaat eten. Is er iets voorvallen waardoor je de stofjes uit de chocola nodig hebt? Je weet wat er inzit he? ;-)