Hoe krijg ik mijn concentratie in het verkeer terug.

ik heb last van concentratie problemen, dat hindert mij vooral in het auto rijden. Ik kan mij focussen op 1 iets... Dus gas geven... Of een bocht rijden... Of inhalen... Verder vergeet ik alles, opletten enzo... Ik word er erg bang van en durf niet veel meer te rijden..

Toegevoegd na 4 uur:
Haha okee !! Dit was geen goeie vraag voor goeie vraag . nl :p... Ik ga morgen mijn oude rijinstructeur vragen of hij er wat mee kan, maar heeft er wel iemand tips tegen concentratie problemen in het algemeen dan?? Iig bedankt voor jullie bezorgdheid.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche
9.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gevaarlijk, om eerlijk te zijn, je kan beter van de weg afblijven. Dit voor je eigen veiligheid en voor die van je medeweggebruikers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar dan ga ik het helemaal ontwennen en kan ik straks helemaal niet meer rijden. Ik MOET autorijden voor mijn werk. Ik wil niet weg lopen voor het probleem, maar een oplossing zoeken voor het probleem.
ItisILeClerc
13 jaar geleden
Ja, maar andere weggebruikers zijn geen proefkonijnen voor jouw therapie. Blijf van de weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik word er bang van !

Het beste antwoord

Autorijden moet natuurlijk wel leuk blijven en je moet er geen angst bij hebben. Ik weet niet hoe lang dit probleem al speelt. Er zijn altijd autorijscholen die speciale trainingen geven om van bepaalde angsten af te komen.

Maar ik denk dat zij weinig kunnen doen aan concentratieproblemen, ik weet niet waar je concentratieproblemen aan te wijten zijn. Als dit je leven min of meer beïnvloed is het handig om een huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie, mijn concentratie problemen bestaan sinds een paar maanden/ half jaartje. Ik heb een depressie achter de rug. In die tijd reed ik geen auto, maar ik moet gewoon weer auto rijden, ik vind het ook super leuk en haal volgende week mijn nieuwe auto op... Dit is zo een lastig iets :( ik ga naar een psych maar ja die zegt er niet echt iets zinnigs op. Zijn er misschien therapieen voor of voedingssuplementen??

Andere antwoorden (2)

Hoe heb je rijbewijs gehaald? Oplossing: lessen nemen. Ervaring opdoen met minder kans op ongelukken omdat er een instructeur ernaast zit. Oefeningen doen om te multitasken. Ga in auto zitten en doe alsof je rijdt. Kijk in spiegel, stuur, schakel. Of gewoon niet rijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man had dit ook en de dokter zei dat het bij hem kwam doordat hij voor zijn werk de hele dag achter een computerscherm zit! Hij moest op zijn werk vaker een pauze inlassen, om te voorkomen dat ie te lang achter elkaar achter een scherm zat!