Bij welk dieet heb je na 3 weken je eerste echte maaltijd??

Ik had pas iets gehoord over een heel goed en bekend dieet, waarbij je de eerste 3 weken eigenlijk voornamelijk shakes eet, ook als avondmaaltijd.. en pas de 3e week je eerste maaltijd (bestaande uit een salade met kip etc) mag eten. Ben alleen de naam van dat dieet vergeten.. Kan iemand mij even helpen herinneren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed is dat sowieso niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom niet? Je weet toch niet eens hoe het dieet verder gaat? Je bouwt gewoon weer op naar alle maaltijden.. en er zijn genoeg dieten met meer dan 3 weken shakes. vind 3 weken nou niet zo erg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
diëten met zo'n raar eetpatroon is per definitie niet goed.
Weet ik uit 40 jaar ervaring.
Maar ja, dat wil je toch niet weten als je jong bent, ook dat herken ik.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat ook "slechts" 3 weken een crash dieet is,
je verliest spierweefsel en je lichaam houdt zijn vet vast.
Behalve dat zijn shakes geen voeding, behalve als je ze zelfs maakt van verse groente en zuivel. Het is slechts vulling terwijl je lichaam snakt naar voedingsstoffen.
Ritsuka
10 jaar geleden
Begin er niet aan, je hongert jezelf uit en komt uiteindelijk weer aan.

Antwoorden (3)

Vermoedelijk bedoel je het Cambridge dieet. Zie http://www.gezondheidsnet.nl/alles-over-afvallen/artikelen/110/het-cambridge-dieet
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, volgens mij niet. Van het Cambridge dieet heb ik ook wel eens gehoord, maar dat is anders. Het dieet dat ik bedoel is 3 weken (zoals het Cambridge) op maaltijdvervangers, shakes etc, en daarna bouw je weer op naar een normaal eetpatroon. Dan volgens mij een maand van 2 maaltijdvervangers en een avondmaal, dan daarna een periode met 1 maaltijdvervanger en een licht avondmaal en licht ontbijt. en dan over naar 3 lichte maaltijden..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
..............en tenslotte weer een normaal eetpatroon.
Waarbij je nog meer aan komt dan je ooit afgevallen bent
door dat dieet.
Ritsuka
10 jaar geleden
Precies, uiteindelijk kom je weer aan, omdat je alleen maar chemische maaltijdvervangers hebt gehad, en niet geleerd hebt om gezond te eten.
Dus je valt zo weer terug in je oude eetpatroon, met het gewicht dat daarbij past.
proteïnedieet, dan eet je eerst zakjes os shakes, soms wat soep zonder vet erbij, en dan langzaam opbouwen naar gewone light voeding met nog steeds veel eiwitten. De eiwitten zorgen dat je je vet afbreekt en niet je spieren en zetten het afvallen in gang. Na een maagverkleining wordt dit dan ook toegepast, en dat dat werkt, daar kan ik zelf van getuigen...

Toegevoegd na 41 seconden:
os= of
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Maar je lichaam heeft juist vet nodig, anders kun je bepaalde vitamines niet eens opnemen.
Body invest Prodimed misschien? Je gaat op dieet onder begeleiding van een diëtist, gebruik makend van maaltijdvervangers. (Bekend door Erica Terpstra)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
en werkt blijkbaar goed op de lange termijn..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze zeggen het, ik heb daar mijn twijfels bij...