Als je ziek bent hoe word je het snelst weer beter

Ik ben ziek en wil zo snel mogelijk weer beter worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
18.5K

Antwoorden (10)

Je rust pakken.
Lekker in bed gaan liggen en slapen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw lichaam moet de kans krijgen zich te herstellen.
Dat heeft wel tijd nodig.

Het hangt er van af wat voor ziekte je hebt.
Als je flink verkouden bent, dan hangt het er weer van af hoe veel je kunt hebben.

Zorg in ieder geval dat je weerstand in orde is (komt), dus goed eten en drinken en vit. c bij verkoudheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Extra vitamine C heeft geen zin. Alleen als je elke dag van het jaar extra vitamine C neemt, kukn je een verkoudheid verkorten van gemiddeld 12 dagen naar gemiddeld 11 dagen.
Dat snap ik. Maar je lichaam is geen machine. Ziek zijn is aangeven dat je tijdelijk een stapje terug moet doen. Gun je lijf even tijd om te herstellen. Te snel weer op betekent vaak langere tijd nog moe en slap.

Beterschap!
Maak het je gezellig in die tijd. Met een pijnstiller lekker op de bank, filmpje kijken, voldoende drinken. Bouillon. Tukkie op zijn tijd, tijdschrift...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je laat ons wel veel opties open op deze manier want je zet er niet bij wat je hebt.

Heb je een stevige kou dan wil, VEEL vitamine C en echina nemen wel eens helpen samen met je heel even rustig houden.

Heb je de griep die nu heerst, dan is er echt maar één optie, uitzieken!!!! Ik heb al meerdere "gevallen" gezien die na een week (zeer begrijpelijk trouwens) vonden dat het echt genoeg was, en weer naar hun werk gingen. Die zaten nu 2 weken WEER thuis.

En heb je iets heel anders, gebroken been of zo, tja dat is ook niet te forceren.

Maar heb je griepachtige verschijnselen, pas echt op, hij is heel gemeen dit jaar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Goed om te horen dat ik niet de enige ben, ik ben al ruim 2 weken ziek...
amigo
13 jaar geleden
hai Nyx, beterschap in dat geval, mijn eigen "wijze" (ha ha) woorden zijn ondertussen keihard teruggekomen, ik kon net mijn jongste zoon (die wél na 1 week beter was, dit in tegenstelling tot zijn broer die 2 weken thuis was), OPHALEN van school, zucht. Het komt wel dichtbij zo...
slaap is het beste medicijn! En af en toe een paracetamol en licht verteerdbaar eten. Je kan als aanvulling vitaminetabletten nemen en veel fruit eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je grieperig bent, dan moet je gewoon uitzieken als krijg je het gegarandeerd terug, extra vitamine c kan ook bijdragen aan een snelle genezing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam moest rust krijgen, als je ziek bent zijn je witte cellen en je T cellen volop bezig de virussen of de bacterie uit je lichaam te vernietigen deze geven een signaal naar de hersenen dat er iets fout is, waardoor je kroost krijgt en je ziek ga voelen dat signaal is nodig om je lichaam te alarmeren waardoor alle t cellen en witte cellen de bacterie en virussen kunnen aanvallen en vernietigen. Dit duurt gemiddeld 2 tot 3 dagen dan zou de koorts moeten zakken indien dit niet gebeurt raad ik je aan om naar de arts te gaan. Beste wat je kan doen is veel rusten , multi vitaminen nemen en echinaforce. Maar het allerbelangrijkste is veel rusten en slapen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bedoel met eerste zin lichaam moet rust krijgen bedoel dus geen moest mee maar moet. Groeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De snelste manier is vaak juist er even aan toegeven. Met te snel te veel willen verleng je de ziekte juist vaak of komt het snel weer terug.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gezond eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed uitzieken!!! Want als je dat niet doet en je snel weer aan de slag gaat dan blijft het hangen en zul je juist heel lang niet fit zijn. Dus beter een week/anderhalve week goed uitzieken en dan aan de slag dan na een paar dagen aan de gang en maanden sukkelen.