Wat voor orgaan in de keel is dit?

Zie afbeelding, aan de ene kant is dat gedeelte er wel, aan de andere kant komt het niet voor...

Wie weet wat het is?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo ver ik weet zitten er gaan asymmetrische organen in de mond holte behalve natuurlijk de huid en klieren. Wat ik zie, maar ik ben geen arts, is een vergrote onderkaakspeekselklier, maar is een oordeel van het exocrien systeem of wel de afvoerklieren wat wel een orgaan is.

De amandelen Robby BB

Zijn uw amandelen verwijderd als kind? Het verwijderen van amandelen is niet bepaald een precies werkje; het gebeurd regelmatig dat er tijdens de operatie een klein restje van een van de amandelen achterblijft. Het ziet er voor mij uit als zo'n amandelrest. Amandelen lopen normaal nog een stuk hoger door, dus dan is het stukje aan de onderkant van de amandel achtergebleven. Van nature is de mond holte overigens symmetrisch. Asymmetrie is dan altijd het gevolg van ofwel ziektes ofwel operaties. Op de aangewezen plek (tussen de pharynxbogen) zitten alleen de amandelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100