Wat voor orgaan in de keel is dit?

Zie afbeelding, aan de ene kant is dat gedeelte er wel, aan de andere kant komt het niet voor...

Wie weet wat het is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Keelamandel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar aan 1 kant?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ene keelamandel kan groter zijn dan de andere.

Antwoorden (3)

Zo ver ik weet zitten er gaan asymmetrische organen in de mond holte behalve natuurlijk de huid en klieren.

Wat ik zie, maar ik ben geen arts, is een vergrote onderkaakspeekselklier, maar is een oordeel van het exocrien systeem of wel de afvoerklieren wat wel een orgaan is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De amandelen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn uw amandelen verwijderd als kind? Het verwijderen van amandelen is niet bepaald een precies werkje; het gebeurd regelmatig dat er tijdens de operatie een klein restje van een van de amandelen achterblijft.

Het ziet er voor mij uit als zo'n amandelrest. Amandelen lopen normaal nog een stuk hoger door, dus dan is het stukje aan de onderkant van de amandel achtergebleven.

Van nature is de mond holte overigens symmetrisch. Asymmetrie is dan altijd het gevolg van ofwel ziektes ofwel operaties. Op de aangewezen plek (tussen de pharynxbogen) zitten alleen de amandelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee nooit geopereerd geweest, vandaar dat het opvalt. Bedankt voor de reactie.. maar hoe kan t dan asymmetrisch zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat 1 van de amandelen meer is opgezwollen dan de anderen,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan waarschijnlijk een virale ontsteking aan die ene tonsil