Wat kan je doen als je huid na het gebruiken van ontharingscreme brandend en een beetje numb is?

Het is pijnlijk brandend en numb (gevoelloos zeg maar, het voelt raar als ik het aanraak, een beetje als wanneer je voet slaapt, dan voel je de aanraking wel, maar veel minder of heel anders dan normaal).
Is dit erg en moet je dan iets doen? En kan je iets doen om de pijn sneller te laten verdwijnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bel de dienstdoende arts, dit is een chemische verbranding, op een grote oppervlakte, niet zelf gaan dokteren.

Bronnen:
http://www.kring-apotheek.nl/zz/zz05.html

Bij mij is het vooral dat mijn huid heel gevoelig is en dat het daarom een brandend gevoel geeft. het kan ook zijn dat er sneetjes in zitten want dat heb ik vooral. Gewoon kijken hoe het er na een dag voelt of uitziet en anders naar een huisarts/dokter

Waarschijnlijk heb je de crème iets te lang laten zitten.. Ik herken dit wel. Vooral in je gezicht, waar de huid erg gevoelig is. Wat je kan doen is de huid vooral goed vet houden: insmeren dus, met een vette crème of olie. Het is niet voor niets dat er bij ontharings(wax)pleisters altijd een doekje zit met een hele vette olie-achtige substantie. Dat is om de resten te verwijderen, maar ook om de huid flink in te vetten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100