Wat kan je doen als je huid na het gebruiken van ontharingscreme brandend en een beetje numb is?

Het is pijnlijk brandend en numb (gevoelloos zeg maar, het voelt raar als ik het aanraak, een beetje als wanneer je voet slaapt, dan voel je de aanraking wel, maar veel minder of heel anders dan normaal).
Is dit erg en moet je dan iets doen? En kan je iets doen om de pijn sneller te laten verdwijnen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
20.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je het te lang laten intrekken, dan naar een arts, je hebt dan een chemische verbranding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Flink invetten!

Antwoorden (3)

Bel de dienstdoende arts, dit is een chemische verbranding, op een grote oppervlakte, niet zelf gaan dokteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt mij een tikkeltje overdreven. Heb jij dat nooit gehad dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is niet overdreven, ontharingscreme is een chemisch goedje. Je moet verbranding daardoor niet af gaan dekken.
Bij mij is het vooral dat mijn huid heel gevoelig is en dat het daarom een brandend gevoel geeft. het kan ook zijn dat er sneetjes in zitten want dat heb ik vooral. Gewoon kijken hoe het er na een dag voelt of uitziet en anders naar een huisarts/dokter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je de crème iets te lang laten zitten..
Ik herken dit wel.
Vooral in je gezicht, waar de huid erg gevoelig is.

Wat je kan doen is de huid vooral goed vet houden: insmeren dus,
met een vette crème of olie.
Het is niet voor niets dat er bij ontharings(wax)pleisters altijd een
doekje zit met een hele vette olie-achtige substantie. Dat is om de resten
te verwijderen, maar ook om de huid flink in te vetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met vet kan de warmte niet uit de huid, de olie bij het harsen is bedoeld om de restjes hars te verwijderen, harsen veroorzaakt geen chemische verbranding, dit moet je niet onderschatten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ach ja, wij zien het niet he.
Hoe ernstig het is.