Als een kind jonger dan 6 maand een vingertopje verliest, groeit dit volledig terug aan. Fabel of waarheid?

Toegevoegd na 40 minuten:
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,913436,00.html

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Volgens het artikel lukt het alleen bij een vleeswond, dus als de botten nog gewoon intact zijn. Dat is dus alleen als er maar een klein stukje vlees van de vinger af is. Ik kan me best voorstellen dat dat nog redelijk goed komt.

Alle "fabel"-roepes hierboven gaan waarschijnlijk uit van de amputatie van een heel vingerkootje, maar daar gaat het in het artikel niet om.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat is onzin. Als het er af is en het kan niet meer worden aangezet is het weg
13 jaar geleden
Fabel.
Don't try this at home.
13 jaar geleden
Dat zou wel heel erg prettig zijn :-). Maar nee, helaas, weg is weg, ook voor baby'tjes van 6 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook onprettig zijn :P Ik had zes vingers aan m'n linkerhand toen ik werd geboren. Die hebben ze eraf geknipt. Blij dat die niet teruggroeide :)
Het menselijk lichaam kan niet in een dergelijke mate regeneren, dit is onzin. Ik zou het zeker niet uitproberen.

Toegevoegd na 28 seconden:
regeneren moet regenereren zijn..
13 jaar geleden
Zoals je het stelt is het een fabel.

Maar er schijnen wel mogelijkheden te zijn.
Volgens dit artikel uit 2008:

http://www.bright.nl/poeder-laat-lichaamsdelen-weer-aangroeien

Lees ook de laatste reactie.

Daarmee wil ik niet gezegd hebben dat dit de waarheid is.

Wel zijn er wetenschappers die denken dat wij in de toekomst in staat zullen zijn om ook complete lichaamsdelen en organen te laten hergroeien.
Zodra het ons lukt om stamcellen uit te laten groeien tot de weefsels van onze keuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook dat hoe jonger je bent, hoe beter de methoden van die wetenschappers werken. Dus in die zin is deze vraag niet helemaal een fabel.
Nee, dat groeit niet meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dit groeit zeker niet meer aan.
Bij de pasgeboren baby van mijn tante hadden ze per ongeluk de ringvinger afgeknipt. Deze is tot op heden (ruim 20 jaar later) nog steeds even kort.