Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de oorzaak zijn van last van mijn kuit na het lopen op blote voeten?

Na/tijdens het lopen en staan op blote voeten of schoenen met een dunne zool krijg ik last van kramp in één kuit. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Ik ben verder gezond, heb geen blessures en lichamelijke afwijkingen.

1.7K
Pieterke
3 jaar geleden
Je spieren moeten dan meer aanspannen dan wanneer je op schoenen met een dikkere zool of klein hakje loopt. Dat kan kramp veroorzaken.Als je vaker op blote voeten of schoenen met een dunnere zool zou lopen heb je er waarschijnlijk geen last meer van.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke, kan zeker een oorzaak zijn. Die spier weet niet wat hem overkomt als je plotseling op blote voeten zonder verhoogde hiel gaat lopen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Kramp in de kuitspier is een veel voorkomend verschijnsel bij warm weer door meer vochtverlies. Het plotseling op blote voeten lopen in plaats van op schoenen met een zool kan de oorzaak zijn.
Je kuitspier moet meer uitgerekt worden. Dat kun je activeren door liggend met gestrekte benen afwisselend links en rechts de tenen in de richting van je scheenbeen te trekken en daarna de voet naar achteren te strekken. Doe dit minstens 10x smorgen als je wakker wordt en savonds voor je gaat slapen. Het bed is voor deze oefening een prima ondergrond.
Deze oefening is ook perfect voor de doorbloeding van de heupkop (fermurkop)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding