Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Ja hoor, BMI alleen zegt niet alles over je gezondheid. Als jij verder lekker actief en sportief bezig bent, dan kan je gezondheid (dingen als bloeddruk, cholestrol en VO2Max) hartstikke goed zijn.

Kijk ook maar eens naar bepaalde sporters. Als je puur naar de BMI schaal zou kijken, zouden veel ervan (vooral de mannen) overgewicht hebben. En toch zijn ze hartstikke gezond.
(Lees meer...)
Ritsuka
12 jaar geleden
JA, ik heb dit ook in de afgelopen jaren gedaan. Je voelt je er veel beter door, omdat je door een betere conditie veel meer energie hebt gedurende de dag. Meer sporten betekent trouwens niet direct afvallen. Je krijgt de neiging om meer te eten, omdat je trekgevoel sneller komt.
Pas alleen wel op, bouw langzaam op, volhouden is belangrijker dan pieken. Kies de juiste sport. Zorg dat je je voortgang meet (bijv. tijd zelfde rondje hardlopen meten eens per 4 weken), en word niet teneergeslagen als je even een paar weken stilstaat. Sporten in teamverband kan je helpen om gemotiveerd te blijven.
Als je gaat lopen moeten je botten en spieren zich eerst aan je extra inspanning aanpassen, je botten worden letterlijk sterker. Koop de juiste schoenen, heb zelf ervaren dat door verkeerde schoenen ik pijn kreeg na 5 km rennen, me laten adviseren bij Run2Day, en met nieuwe schoenen geen probleem om 10 km te rennen. Heb dit jaar kwart triathlon gedaan.....
Als voorbeeld mijn eigen situatie : 4 jaar geleden begonnen met zwemmen, 126 kg, 1m83, dus veel overgewicht. In 1000 seconden 900 meter zwemmen, nu 1150m, met gewicht van 109 kg, dus nog steeds dik overgewicht......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing