Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat ik opeens hevige rug/nek pijn krijg?

Deze ochtend was ik mijn tanden aan het poetsen en die normale bezigheden in de ochtend, gewoon uit het niets,(geen krak ofzo) krijg ik hevige rug pijn, het is zo tussen mijn schouderbladen, (iets meer naar de linker schouderblad), vanaf ik mijn nek draai, bewegingen maak, krijg ik hevige pijn op die plek, hoe kan dit nu komen en wat zijn de oorzaken er van? We zijn net achter dafalgan gegaan ( 500mg en 1g) en heb het net ingenomen.)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Misschien vanacht verkeerd gelegen, en toch een onbewuste draai gemaakt, of misschien iets van stress, iedergeval sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat radan jullie me aan om te doen? Zelf-massage?
Zalfjes kopen?
Of gewoon pijnstillers kopen? (tot het over gaat)
Het zouden triggerpoints kunnen zijn. Latente triggerpoints (spierknopen) kunnen bij een bepaalde beweging opeens pijn geven. Deze punten kunnen op een bepaald moment ontstaan door een uitlokkende gebeurtenis ( een val, verkeerde houding, stress, overbelasting) en sluipend aanwezig blijven totdat ze door iets worden geactiveerd en pijn geven. Deze pijn kan zeer scherp van aard zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De foto met de schouder, het is echt PRECIES op die plek waar ik zeer heb, ik heb net gedaan met examens, misschien was het examenstress, dafalgan nu al een uurtje in, ik voel wel minder pijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien tijdens je examen voorover gebogen gezeten of intensief zitten schrijven?
Dan gaat het vanzelf over.
Ben je toevallig gestopt met koffie drinken? Het lichaam kan zo reageren als je gewend bent aan cafeïne en er enkele dagen mee gestopt bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding