Soms heb ik tot 3 dagen achter elkaar de hik. Wat veroorzaakt dat en hoe kom ik er dan vanaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Marc-Marie Huijbregts vertelde laatst op tv dat hij zijn spieren altijd helemaal aanspande en dan weer 'slap' maakte als hij de hik had. Omdat de hik volgens hem een soort kramp van het middenrif is. Ik kreeg prompt dezelfde avond de hik en heb het geprobeerd en bij mij werkte het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede tip!

Andere antwoorden (5)

Poeh he, 3 dagen lang de hik is wel heel vervelend zeg!

De vraag over waar de hik vandaan komt en wat er aan te doen is, is een hot topic hier op gv. Typ eens 'hik' in in de zoekbalk, dan kom je je nacht wel door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat minder drinken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hik ontstaat door valse lucht in het middenrifgedeelte. Je kan het wellicht proberen te laten ontsnappen door boertjes te laten. Als dat niet spontaan gaat kun je evt. (koolzuur houdend) water drinken. Suc6
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe je van de hik afkomt.
Door een glas helemaal met water te vullen, en dan boven de wasbak, achterste voren drinken, dus met je mond achter op het glas, en met je kin in het glas aan de voorkant, en dan steeds verder naar voren buigen, en blijven drinken, op een gegeven moment merk je van zelf dat je hik weg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het inhouden van de adem helpt vaak wel. Daarvoor moeten eert de longen helemaal leeg worden gemaakt. Daarna moet worden gestopt met ademen. Dat gaat het best door te concentreren op een vast punt. Doe dit 15 tot 20 seconden en als het goed is, is de hik dan verdwenen.