Waarom staren mensen?

Waarom staren mensen? jeweetwel opeens helemaal weg van de wereld. Sommige mensen hebben het meer dan de ander.
Weet iemand antwoord op deze vraag?
alvast hartelijk dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het als ik vermoeide ogen heb.

Antwoorden (6)

Dan denken ze na ;) de een denkt meer dan de ander, en ze zitten dan even in een denkbeeldig ander leventje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ander leventje moest wereldje zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wou net zeggen, hoe werkt dat dan? Maar ik zit idd met een gv app ;)
vermoeidheid overprikkeling door drukke omgeving, niet naar hun zin, stress
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staren doen we allemaal wel eens; voor je uit staren in de klas, staren naar een vogeltje in de tuin... Staren kan verschillende betekenissen hebben: je kunt naar iemand staren omdat je heel boos bent (aggressief staren) of omdat je iemand heel leuk of bijzonder vindt (uit bewondering). Ook kun je naar iets staren als je héél geconcentreerd aan het kijken bent (zoals bijvoorbeeld een schilder naar zijn model). Daarnaast kun je staren als je even met je gedachten ergens anders bent: je hersenen zijn zo druk aan het nadenken dat ze even geen oog hebben voor de omgeving: je staart maar wat in de ruimte! Dat is wel eens rustig voor je hersenen!.
fremar
12 jaar geleden
Als je moe bent hebben je ogen moeite met concentreren. De spieren in je ogen moeten namelijk aanspannen om iets scherp te zien. Dit kost veel moeite en daarom is dat lastiger als je moe bent. Daarom ga je staren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik staar ook soms dan zet ik even m'n verstand op nul en denk ik nergens aan om even tot rust te komen een ander staart als ie veel piekert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vorm van epilepsie (absences).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan, maar dat is uitzondering.