klopt het dat bij chronische derealisatie ook zwak vermoeid en het hebben van een bleek gezicht kan horen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Psyche

Antwoorden (1)

Als je last hebt van (chronische) derealisatie dan heeft dat een bepaalde oorzaak, het staat niet op zichzelf. Het is dus een symptoom ergens van.
Dat kan iets lichamelijks zijn of iets psychisch.
Stel je krijgt derealisatie doordat je heel erg aan het hyperventileren bent of doordat je aan zeer extreme slapeloosheid lijdt, dan kan ik me voorstellen dat je je dan ook zwak en vermoeid voelt en dat je ook een bleek gezicht daardoor kan hebben. Maar dan is iets anders dus de oorzaak.

Als er iets psychisch aan ten grondslag ligt, dan zou je je wellicht ook vermoeid en zwak kunnen voelen doordat in de hersenen blijkbaar iets anders werkt dan zou moeten, maar een bleek gezicht lijkt mij dan meer iets fysiologisch...
Het is wel een hele specialistische vraag hoor, lijkt me echt iets voor een psychiater.