Hoe word ik beter na 2,5 jaar dwanggedachten te hebben gehad?

Hallo ik kreeg promotie in nov 2010 en sindsdien is het berg af gegaan met me. Kreeg alleen maar dwanggedachten ging steeds meer drinken en mijn ex maakte het na 7 jaar onverwachts uit. 7 weken erna is mijn vader onverwachts overleden. Het was een zware tijd. Dit was in mei 2012. Toen ben ik nog meer gaan drinken en ben ik paroxetine gaan slikken. 60 mg. De gekste dingen zijn nu uit mijn hoofd maar heb nog steeds ontzettende dwanggedachten naar het gebouw waar ik werk. Heeft iemand hier ervaring mee? Dat het medicijn echt op een gegeven moment alle gekke dingen uit je hoofd weg haalt. Ik denk dat ik gewoon echt een keer moet stoppen met bier drinken elke avond. Ik snap het allemaal niet waar die gedachten vandaan komen. Ik ben altijd een heel sterk en positief persoon. Ik genoot altijd van elke seconde van mijn leven. Ik wil heel graag snel helemaal beter zijn. Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
1K

Antwoorden (2)

In elk geval stoppen met drinken,en verder zou ik mij laten doorverwijzen naar een psycholoog en psychiater om je medicatie op punt te stellen en te zoeken naar een oorzaak van je dwanggedachten en hoe er te leren mee omgaan.
fremar
10 jaar geleden
Als je drinkt, verdoof je je gevoel. Dat heeft jou aan de oppervlakte geholpen te functioneren. In de diepte van je gevoel en geest zit alle ellende die je meegemaakt hebt, nog klem, is nog niet verwerkt.

Zolang jij dat iedere avond wegdrinkt, en niet er aan toe komt om door die weggestopte gevoelens heen te gaan (ze te beleven), blijft jouw geest een uitweg zoeken in (in jouw geval) dwanggedachtes. Je bent wanhopig bezig middels die gedachtes met controle te zoeken, maar het is een smerig trukje wat je geest met je uithaalt.

Hoe langer zulk soort levensstijlen beklijft, hoe moeilijker het wordt om ooit nog terug naar voorheen te gaan. Het zal ook nooit meer hetzelfde worden, maar wel leefbaarder als je hulp gaat zoeken. Hier kom je in je eentje haast niet uit. Als je er echt vanaf wil, zal het heel hard aan jezelf werken worden, o.a. middels het toelaten van die enge gevoelens. Zoek hulp en werk hard!

Succes!