kan je je vetprecentage omlaag brengen in 5 maanden?

mijn vetprecentage is nu 26.9 en ik vroeg me af of dat na 5 maanden krachttraining omlaag gaat en zo ja hoeveel dan ongeveer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
focus vooral op goede houding tijdens je trainingen en gezond en genoeg eten, dan komt het vanzelf wel.
Ritsuka
10 jaar geleden
en hoe is je vetpercentage gemeten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
via deze site http://www.runinfo.nl/vetpercentage.htm
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Man, vrouw, leeftijd?
Zie ook de ideale percentage op die website en een man kan zijn vetpercentage lager krijgen, zonder dat het ongezond wordt. In 5 maanden kan met dit percentage bijna alles bereikt worden.
Ritsuka
10 jaar geleden
volgens die site is mijn vetpercentage 14,5% als vrouw, dat klopt echt niet.

Antwoorden (1)

ja, natuurlijk kan je in een periode van 5 maanden je vetpercentage flink omlaag krijgen. tenminste als je hier gericht op gaat trainen. om vet te verbranden is cardiotraining veel effectiever dan krachttraining.

hoeveel je kwijt kan raken? afhankelijk van veel factoren; je eetpatroon, hoeveelheid trainingen per week en intensiteit en welke trainingen je precies gaat doen.

met alleen krachttraining zal het resultaat niet voortreffelijk zijn.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een groot misverstand dat je door cardio training het meeste vet kwijtraakt. Door grote oefeningen als squaten en deadliften zul je sneller afvallen dan door een stuk te fietsen. Je krijgt namelijk meer spier en die spieren verbranden ook energie als je niet traint. Tijdens cardio verbruik je alleen tijdens het trainen zelf energie.
Vergelijk het maar met de aanschaf van een nieuw groter motorblok voor je auto, die verbruikt meer benzine dan de kleine ook al rijdt die even hard.
De benzine is je energie en de motor je spieren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ voor Wertos.