Maakt het wat uit als je gaat sporten als je spierpijn hebt?

Sinds eergisteren ben ik begonnen te sporten (bodystep). Hiervan heb ik erg spierpijn in mijn kuiten. Vanavond wil ik toch graag weer meedoen aan een les xco, ik denk niet dat ik de spieren in mijn kuiten daar veel bij gebruik. Wat voor gevolgen zou het kunnen hebben of maakt het niets uit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat kan geen kwaad. Als je pas bent begonnen met sporten dan is het normaal als de spieren die je getraind hebt pijnlijk worden. Dit is niet een teken van een beschadiging van de spieren. Het kan dan ook geen enkel kwaad als je de volgende dag, terwijl je nog spierpijn hebt, weer gaat sporten. Nu verwacht je dat je morgen je kuitspieren niet eens veel gaat gebruiken. Zelfs al zou je dat wel doen, dan nog doe je er geen kwaad mee. Wel kan het gebeuren dat je na de training van morgen (als je toch je kuitspieren verder traint) nog wat hevigere spierpijn hebt. Dat is vervelend en soms erg pijnlijk, maar dus niet iets om je zorgen over te maken. Het gaat vanzelf weer weg, ook als je doortraint.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100