Zonnebrand

Ik lag aan het strand van het weekend en ik ben nou helemaal verbrand. Wat kan ik er het beste tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Koude plakjes komkommer kunnen ook een verlossinkje zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Karnemelk is ook erg lekker voor verbrande huid, heb dr zelf ervaring mee. :)

Toegevoegd na 10 minuten:
En dan bedoel ik koude plakjes komkommer op de verbrande huid.. Om op te eten ook wel lekker, maar helpt niet veel.. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een heerlijk verkoelende Aloë-Vera Gel, die haalt direkt de brand eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is een lauwe douche nemen
en geen douche schuim gebruiken die droogt alleen je huid uit
je insmeren met een aftersun
of een koelgel deze moet je wel eerst in je koelkast zetten
je kan ook yoghurt of karnemelk op je huid smeren deze trekt de brand eruit
en verder voor de volgende keer een goede zonnebrand creme kopen met een hoge beschermings factor
want veelvuldig verbranden is schadelijk voor je huid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat vroeger in de zon, zonder bescherming, lekker briesje. De volgende dag ernstige verbrandingen op de rug.

Verholpen door de huisarts met behulp van Paraffine compressen.

In de medische wereld wordt paraffine gebruikt om stukjes weefsel in 'in te bedden'. Paraffine is hiervoor geschikt omdat het geen reacties aangaat met cel- en weefselonderdelen. De weefselonderdelen worden in vloeibare paraffine gebracht en na stolling kunnen er tot op een aantal micrometer nauwkeurig plakjes gesneden worden die vervolgens op een glaasje worden gelegd en met behulp van een microscoop bekeken kunnen worden.
Tenslotte komt het voor in medicijnen tegen hielkloven (uitdroging van de voet)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat probeer je hiermee nou te zeggen..?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh wacht, zie het al. Las eroverheen.
het klinkt misschien raar maar karnemelk erop dan trekt de pijn zich terug wij doen het ook altijd of plakjes komkommer erop helpt ook