Ik krijg binnekort Zygoma Ankers. Heeft iemand ervaring?

Ik krijg Zygoma Ankers, en ik wil graag een voorstelling krijgen van hoe het voelt. Ik kan niet tegen prikken en boor geluiden, dus hoe ga ik dat tegen?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1.1K

Antwoorden (1)

De prikken vallen best mee en de boor hoor je maar 6 x een paar seconden ! Ik zou een vriendin meenemen heeft mij enorm geholpen en daarna meteen door naar de apotheek voor alles wat je nodig hebt ( krijg je een recept van) en ik raad je aan een ice pack van te voren te halen , verder voel je weinig dan een trekkerig gevoel tijdens het plaatsen t enige vervelende is ongeveer een week een gezwollen gezicht inclusief je ogen.. En dat de hechtingen lang blijven maar t valt ontzettend mee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!
Dit ga ik vaak lezen want ik heb er weinig vertrouwen in haha. Kan je me misschien later meer tips/ervaringen geven? (helaas moet ik na de ankers meteen slotjes)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha , nou ik zou iedergeval een paar dagen thuis blijven en goed rusten en al je medicijnen innemen natuurlijk , je hechtingen goed schoonhouden en slotjes plaatsen doet geen pijn hoor je proeft alleen soms de vieze lijm smaak en wat druk van een draadje op t eind maar dat doet verder geen pijn , wel apart dat jij eerst de zygoma ankers krijgt en dan de slotjes , als ik zo in me eigen mond kijk valt er een zygoma anker over een slotje heen, lijkt me moeilijk voor ze om dan dat slotje te plaatsen , misschien eens bellen voor de zekerheid? ( misschien kan het makkelijk hoor maar je weet maar nooit) en je hoeft in iedergeval nergens bang voor te zijn de operatie is eerder saai dan pijnlijk want je ligt alleen de heletijd haha. Ik raad je wel aan om je ogen dicht te houden een vriendin van me keek heletijd mee en heeft een foto gemaakt, niet echt een lekker gezicht om te zien! Maar t komt allemaal goed hoor persoonlijk vond ik de zwelling erger omdat het er gewoon niet uitzag maar goed dat is maar een paar dagen & van de prikken proef je ook wat smerige smaak en daardoor merk je de " pijn" niet eens. En natuurlijk heeeel veel eten voor je operatie want je kan gemakkelijk erna eten maar je kan je wat duizelig voelen en last hebben van je hechtingen die misschien een beetje trekkerig voelen omdat het wennen is!