Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om te lezen in bed?

Ik meen me te herinneren dat ik beter niet kan lezen in bed. Net als niet werken/studeren vlak voor bedtijd of tv-kijken en computeren.
Maar brengt het niet ook mijn hoofd tot rust als ik, na een dag werken/studeren en 's avonds nog even computeren/tv-kijken om nog even te gaan liggen lezen in bed?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
861
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is zo als je slaapproblemen hebt. Als je geen slaapproblemen hebt hoef je dit soort dingen niet te veranderen. Ik slaap prima na het lezen of even een rondje teletekst en mijn man staat vaak 's nachts op om even tv te kijken en slaapt daarna weer prima door.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

de slaapkamer moet je eigenlijk alleen gebruiken voor dingen die je ontspannen ervaart, slapen en sex. dus als je rustig wordt van lezen kan het geen kwaad.

gebruik de slaapkamer niet voor studeren, werken etc. dan associeer je de slaapkamer niet meer met rust.

nadeel van televisie kijken of computeren vlak voor slapen gaan is dat je door het felle licht juist uit de slaapmodus wordt gehouden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding