Onzeker, wil graag aardig gevonden worden, hoe kom ik ervan af?

Hallo iedereen
Ik ben een jongen van 20 & ik kamp al een tijd met onzekerheid en het ligt enorm in mijn aard dat ik graag wil dat iedereen me leuk/aardig vind en dat ik het verschrikkelijk vind om controle te verliezen en geen duidelijkheid te hebben. Nu ging het de laatste tijd wel redelijk met me, maar sinds ik aan een nieuwe opleiding ben begonnen gaat het weer bergafwaarts. Om een specifieke situatie waar ik me eigenlijk best wel voor schaam sar dat ik me er zo druk over maak. Ik ben pas op een introductiekamp van school geweest. We werden in groepjes verdeeld en hadden per groepje een begeleider. Ik kende de mijne toevallig want ik heb bij haar op de middelbare school gezeten. We waren geen vrienden, ze zat in de brugklas en ik in de tweede en zagen elkaar alleen met de toneelgroep. Detail misschien dat ik haar toen leuk vond. Het kamp was gezellig en ik kon wel redelijk met haar overweg dacht ik We zijn terug, iedereen natuurlijk frienden op FB en daarbij ook de begeleider. Ik vind het kinderachtig van mezelf dat ik op mijn 20ste het serieus niet kan hebben dat ze mij niet accepteert en bijna alle anderen wel. Ik word er onzeker van en ik ga weer malen over waarom en of ze me niet aardig vond etc. Had ik met de rest ook, maar met haar wordt de onzekerheid erger. Ik droom zelfs over de introweek en op school is het awkward als ik haar zie. Half negeren enzo. Ik wil stoppen met me hier mee bezig te houden maar het lukt niet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt nooit hebben dat iedereen je aardig vind, dat is onmogelijk.
Ritsuka
10 jaar geleden
http://www.facebook.com/ChichiKix/posts/638145952886676

Antwoorden (1)

Ik had dit vroeger ook. Ik vondt het heel erg als iemand mij niet mocht en ik ging mezelf dan in gedachten helemaal analyseren. Dat was op de basisschool. In mijn eerste jaar havo ben ik zodanig 'gepest' dat ik in die tijd van me af heb leren bijten. Ik werd ook onzeker van dat eerste jaar, maar daardoor heb ik geleerd om je niet van iedereen iets aan te trekken en gewoon doen wat je zelf leuk vind (dat klinkt uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan, maar bij mij heeft het erg geholpen.) Doordat ik mij niks aantrek van mensen die mij niet mogen vinden de meeste uit mijn klas mij wel tof (dat is dus niet het droombeeld waar jij het over hebt, maar het kan niet om iedereen als vriend te hebben) Kortom, gewoon jezelf zijn, mensen moeten je leuk vinden om wie JIJ bent, niet om wie je hoopt dat ze jou willen zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had dit op de basisschool en middelbare school ook altijd. Niet dat ik wil dat iedereen me aardig vind hoor, ik zonder me liever af. Maar dat mensen me enorm pestten. Wat ik deed was gewoon persoonlijkheden verzinnen en me daarin veranderen zodat ik wel in de groep paste. Na elk schooljaar paste ik die verzonnen persoonlijkheid aan zodat ik uiteindelijk met iedereen overweg kon. Het grote voordeel van nep zijn is dat je altijd kunt zijn wie je wilt, en op elke nieuwe school kun je met een schone lei beginnen.
Kristal
10 jaar geleden
Het is niet zozeer een voordeel om nep te zijn als wel een manier om te overleven... Uiteindelijk is het belangrijk dat je jezelf zo gaat waarderen, inclusief je zwakke punten, dat je jezelf durft te zijn. Dan zal niet iedereen je vriend zijn maar dat is dan ook niet meer zo interessant. Het interessantste isdat je je eigen beste vriend bent en dat de vrienden die je dan maakt ook échte vrienden zijn want die vinden dan jou leuk en niet je neppersoonlijkheid. Blijft dat ik het wel begrijp dat je het zodeed. We hebben allemaal zo onze overlevingsstrategien. Net zolang tot we onszelf durven zijn.