PMS? wat te doen?

Wanneer ik mijn menstruatie heb gehad kan ik de wereld aan. En dat duurt tot mijn eisprong. Ik word ziek misselijk en heel moe. Dit duurt tot na mijn eisprong die ik altijd duidelijk voel en dan voel ik mij lekker tot aan mijn menstruatie. Een paar dagen voor mijn menstruatie heb ik een knallende hoofdpijn en dan breekt het door en dan voel ik me weer heerlijk. Wat kan ik hier aan doen? Ik slik geen anticonceptie omdat ik mij hier 4 weken lang niet lekker bij voel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Geneesmiddelen die het serotoninegehalte verhogen (zoals enkele antidepressiva), blijken bij 80 tot 90% van de vrouwen succesvol te zijn. Volgens de Italiaanse arts Fabio Facchinetti ligt de oplossing in het oraal toedienen van magnesium. Zijn stelling wordt echter nog onderzocht. Ook wordt gesteld dat het drinken van een paar glazen melk (calcium) per dag de klachten vermindert.
Wiki

Voeding
Beperk grote schommelingen in je bloedsuiker. Eet om de drie of vier uur een lichte maaltijd. Die moet rijk zijn aan koolhydraten en zetmeel, en arm aan suiker en eiwit. Vermijd cafeïne en alcohol. Probeer niet toe te geven aan je behoefte aan veel suiker. Uiteindelijk heeft dit een averechts effect.

Calcium heeft een gunstige invloed op de meeste klachten. Drink elke dag een glas extra melk of drinkyoghurt. Teunisbloemolie helpt om de hormoonhuishouding in balans te brengen. Overgewicht verergert de klachten.

Beweging
Lichamelijke inspanning bevordert de aanmaak van endorfinen. Daardoor voel je je beter. Het is even een opgave om je ertoe te zetten, maar alleen al een stukje lopen in de buitenlucht kan echt helpen.

http://www.gezondheidsnet.nl/medisch/artikelen/27/grip-op-pms-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb ik allemaal gelezen maar dit doe ik al. Veel zuivel is goed. Dus elke ochtend een ontbijt met yoghurt of melk. Bewegen doe ik de hele dag (druk baasje) magnesium slik ik ook.
Ik zou toch eens met mijn huisarts gaan praten.
Misschien een andere pil waar je geen last van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Nelly3; of doorverwijzing gynaecoloog vragen natazzz