ernstige wond, gaat ie dicht?

ik heb een aardig diepe en grote wond op mijn hand -> je ziet mijn vlees en hij is ongeveer anderhalve centimeter denk ik?
eerst was mijn vinger bevroren en toen zat er een soort reuze brand wond dus na een tijdje werd dat een blaar en die blaar knipte ik open uit verveling ofzo..
maarruh.. ik zie mijn vlees en de wond gaat maar niet dicht, hoe lang duurt het ongeveer?

Toegevoegd na 2 minuten:
de huid is er compleet af en doorsnede is 1.2 centimeter ongeveer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste vragen: hoe en wanneer heb je de wond opgelopen? En wanneer heb je de blaar eraf geknipt? Heb je de wond na de blaar verwijderd te hebben nog gereinigd met water?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wratje weg laten halen?

Antwoorden (3)

Die moet je laten plakken of hechten bij de dokter, een open wond van 1,5 cm groeit niet netjes dicht vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hechten heeft geen zin meer na een bepaalde tijd.
Hiermee moet je naar de huisartsenpost. Het moet behandeld worden. Als je er niks aan doet gaat hij ontsteken, en dan ben je verder van huis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Je vinger was eerst bevroren en dan een brandwond.'
Je bedoelt misschien dat de dokter een wrat heeft weggedaan met vloeibare stikstof (bevroren) Dan is het normaal dat je je 'vlees' ziet onder die blaar. Je had de blaar moeten laten zitten. Na bevriezing gaat een blaar vanzelf indrogen en afvallen. Nu zit je met een open wond. Blijf het goed ontsmetten met Betadine of zo. Het zal een weekje duren voor het genezen is. Bij erge pijn of als er een ontsteking moest volgen ga je best naar een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
slim van jou, kon me in 1e instantie niet zoveel voorstellen bij dit "dramatische"verhaal, maar na het lezen van jouw antwoord wel!+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+