Waarom worden synthetische drugs niet verboden in Amerika?

Na de aflevering van Inside Secret America Bath Salts te hebben gezien zit ik met deze vraag:

Hoe kan het zijn dat middelen die nog gevaarlijker zijn dan natuurlijke drugs worden verkocht in Amerika? Wiet dat bijvoorbeeld geen wiet is maar toch zoveel op wiet lijkt met de zelfde werking alleen zo veel giftiger? Is het echt alleen maar omdat er op de verpakking word vermeld niet voor consumptie? Als ze dat zelfde ook op een zakje met wiet zouden plakken is het toch nog steeds strafbaar? Waar halen ze überhaupt die look a like wiet vandaan? in die aflevering word verteld dat deze dingen gewoon in de winkel worden verkocht(niet in detail natuurlijk). Te gek voor woorden dat er producten in de winkels worden verkocht dat zoveel op wiet lijkt. Ben ik toch wel heel erg nieuwsgierig geworden wat het precies is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is daar heel veel verboden, naast dat er steeds nieuwe middelen gevonden of gemaakt worden, zijn er ook veel natuurlijke middelen die bijna niet verboden kunnen worden. Hier is ook veel te koop maar er is geen vraag naar, er is hier meer kennis en beter spul te krijgen. De slechte voorlichting daar zie je ook aan het meisje in het filmpje van capthavoc, die had geen idee wat ze nam totdat ze verslaafd raakte.

Het beste antwoord

voor zover ik het begrijp is het een juridisch probleem
je kan stoffen niet zomaar verbieden
als het molecuul ook maar iets anders is dan is het dus niet een verboden stof op voorhand
dan is het niet bij voorbaat verboden en het schijnt ook mogelijk zijn het molecuul weer te veranderen.
Dus de wet hobbelt achter de feiten aan helaas
maar om het nu om te draaien is natuurlijk ook niet mogelijk, alles op voorhand verbieden en dan weer vrijgeven is een inbreuk op de menselijke vrijheid .
en onmogelijk te handhaven
die wetjes daaromheen zoals niet voor menselijk consumptie is natuurlijk alleen maar om de dealer te beschermen, wat misschien naar de latter is maar zeker niet naar de geest van de wet tja als het om geld draait dan kan je alles verdraaien.

Dat geexperimenteer is gewoon levens gevaarlijk
Als ik dat verhaal hoor van de man die het gezicht van een of andere zwerver opat
en de filmpjes op youtube zie dan snap ik de mensen die het nemen al helemaal niet