Als je 'groter' (breder) wil worden, moet je dan cardio minderen of juist wel doen?

Ik fitness veel en beweeg ook veel op het werk en naar de fitness en ik eet ook best veel aan calorieën, mijn verbruik is rond de 3000 en mijn inname ook. Ik merk wel dat ik heel langzaam aankom maar wel dat ik er nog goed uit zie. Ik weeg nu rond de 64 met de lengte 1.73.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik zou de cardio wel houden hoor, beter voor je gezondheid en conditie.
Je voortgang gaat langzaam, maar dat is goed. Het is een proces wat een tijdje duurt.
Gewoon zorgen dat je inname ietsje hoger ligt dan wat je verbrand, en actief bezig blijven met je krachttraining en cardio.
Zo bouw je ook functionele spierkracht op, in plaats van alleen dikke spieren.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ligt eraan of je nu veel of weinig cardio doet.
Ik zou het beperken tot de warming op en cooling down.

3000 cal inname is niet heel veel als inmame,
vooral goede kwaliteit dierlijke vetten zijn goed om gezond aan te komen, o.a. zorgt dat voor gezonde hormoon hoeveelheden.