Ik (vrouw) heb al jaren een soort bobbel in de buurt van de schaamstreek en dit laten nakijken door 2 verschillende artsen.

Ze vonden het beiden een onschuldige plek, maar de bobbel van ongeveer 2cm zit er nu al jaren, het is onderhuids,doet niet pijn en veranderd niet van grootte, wat kan ik doen?

Toegevoegd na 20 uur:
Het zit niet aan de oppervlakte, maar meer dieper richting bot.

13 jaar geleden
15.8K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (4)

wellicht is het een ophoping van vet, een vetbultje, onder de huid. Dit kan geen kwaad. Bij verandering van de bult zou ik er wel weer even naar laten kijken, anders is er geen reden om je zorgen te maken.

Als u te vaak in de bult knijpt, om te controleren, of de grootte en vorm nog gelijk is, kan het wel gaan opzwellen. Dit is dan geen reden tot ongerustheid. Bij twijfel echter altijd weer even langs de arts.
13 jaar geleden
Klinkt inderdaad als een vetbultje (ondanks de naam kunnen die gerust 2 cm zijn), die zijn inderdaad volkomen onschuldig. Ze kunnen overigens ook (meestal relatief eenvoudig) verwijderd worden (veel huisartsen doen het zelf): sneetje maken, vetbultje er met een soort lepeltje uit ploppen, hechtinkje erin. Dat laat overigens wel een litteken achter, dat kan een overweging zijn in je beslissing om het wel of niet weg te laten halen.

Vetbultjes worden ook wel 'vetgezwel' of 'lipoom' genoemd. Laat je niet op het verkeerde been zetten door dat 'gezwel': kwaadaardige vetgezwellen (liposarcomen) zijn zéér zeldzaam.

Maar omdat dit alles op afstand natuurlijk gissen blijft, zou ik als ik jou was nog eens naar de dokter gaan en precies uit laten leggen wát het is (behalve alleen dat het onschuldig is), hoe ze zien dat het dat is, en wat je opties zijn als je het toch liever weg wil laten halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PRECIES DIT, had ik ook hea, echt heel lang
toen verdween het weer een tijdje en toen kreeg ik eht weer.
isinderdaad onschuldig en niks aan te doen.
ik dacht zelf altijd is lympfe ofzo? maar ik weet niet wat het is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon naar de doktoren luisteren. Ik zou me maar niet al te druk maken.Als het vet ophoping is verdwijn het vanzelf. Het is in ieder geval niet je G-spot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste vrouwen hebben hier wel last van, een tijd geleden kwam deze vraag ook al voorbij.

Ik heb er zelf ook last van, hij komt en het gaat, het is een talg klier /vet bult. Soms net zo groot als een knikker.

meestal ooit ontstaan door een verstopte haarzakje.
De dokter heeft hem bij mij ooit eens opengesneden maar hij is daarna ook weer terug gekomen.
Hij komt weer terug bij tijd en bij wijle.
Het is niet erstigs en hij kan groter worden en ineens weer een tijdje verdwenen zijn.

Ik heb zelf het idee dat het ook met hormonen en stress heeft te maken en daarom groter is
.
Lastig vooral als hij precies op de rand van je onderbroek zit maar verder kan het echt geen kwaad.