Voldoende getest soa ?

vraag is eigenlijk een vervolg op mijn eerdere vraag ( angst voor soa ) heb me nu laten testen bij de huisarts ( urineonderzoek en heb een thuistest voor syfilis besteld. Heb ik me nu voldoende laten testen op soa's om uit te sluiten dat ik 1 heb ?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als de huisarts je getest heb ben je soa vrij
Zijn testen Zijn beter dan je thuis tester

Aangenomen dat er tussen huisarts en nu geen onbeschermde sex heeft plaats gevonden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De tests van de huisarts zijn erg goed en je mag er van uit gaan dat een negatief resultaat inderdaad aangeeft dat je geen soa's hebt.

*let wel: In de medische wereld is negatief vaak positief, als een soa test negatief is betekend het dat je geen soa hebt*

Oftewel: Jij hebt geen soa.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst die uitslagen maar eens afwachten.
Ja hoor, als je straks de uitslagen er van hebt, heb je je voldoende laten testen. Wel raar dat ze cyfilis niet meteen bij je urineonderzoek hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je de huisarts alle testen hebt laten doen en je de uitslag hebt gekregen en dat die negatief is ben je voldoende getest.
Eerlijk in de zin van heb je een complete test gevraagd want huisartsen zijn er wel eens makkelijk en onvolledig in.
Zo moet je als je orale sex gehad hebt ook in je keel getest worden en als je anale sex hebt gehad ook anaal. dat gebeurt bij de huisarts niet altijd vanzelfsprekend.
Let wel het is geen schande hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de huisarts jouw getest heeft en blijkt dat je niets hebt, zal je je een half jaar later opnieuw moeten testen om helemaal zeker te zijn. sommige soa's waaronder hiv duren een tijd voordat deze in je lijf terug te vinden zijn
ook als je in de tussentijd (opnieuw) onveilige sex hebt gehad, zul je niet 100% zeker kunnen zeggen dat je soa vrij bent.