Zou je nu zonder condoom sex kunnen hebben?

ik ben weer na 4 maand gestopt te zijn met de pil weer begonnen. ben nu weer anderhalf maand bezig met de pil en vroeg me af of ik nu weer sex zou kunnen hebben zonder condoom en of ik dan wel beschermd word tegen zwangerschap.

Toegevoegd na 13 minuten:
maar ik heb deze maand de pil 1x wat later ingenomen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (7)

Naar mijn weten is het zo dat als je de pil begint met slikken op de eerste dag van je ongesteldheid, dan is het meteen 'veilig'.
Doe je dat niet, dan is het pas veilig nadat je ongesteld bent geworden (dus na ongeveer een maand).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent wel inmiddels beschermd tegen zwangerschap. Als je geen vaste vriend hebt zou ik evengoed condooms blijven gebruiken. Het gaat tenslotte ook om je gezondheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit ivm SOA's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat 'wat later' binnen 12 uur van de normale tijd was, is er niets aan de hand. Ja hoor, je bent beschermd.

Bedenk wel dat de pil niet 100% beschermt. Bij perfect gebruik worden 5 van de 1000 vrouwen die de pil één jaar gebruiken alsnog zwanger. Vind je dat risico te hoog, gebruik dan alsnog een condoom. Dat beschermt bovendien tegen SOA's (en dat is nodig als jij en je sekspartner niet allebei een SOA-test hebben laten doen sinds de laatste keer dat één van jullie seks had met iemand anders).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet doen, de pil is niet 100% beschermd, gebruik ook een condoom, dan heb je tenminste zekerheid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan kun je alsnog een Soa krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hoort in de bijsluiter van de pil te staan na hoeveel tijd het veilig is om seks te hebben zonder kans op zwangerschap.
Als ik het goed heb zijn dat 2maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je niet zwanger wilt worden dan moet het maar kijk wel goed naar de maat anders kan je nog steeds zwanger worden