Slapen met vriend?

Ik ben 17 jaar, en mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 4 maand bij elkaar. Nu willen we heel graag eens bij elkaar slapen, alleen mijn ouders zijn 'daar nog niet aan toe'. Hier baal ik flink van. Hoe kan ik ze overhalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (10)

overhalen heeft geen zin. dit werkt averechts, zodat het alleen nog maar langer duurt voordat het mag.
Wacht gewoon af totdat je ouders er klaar voor zijn, dit is voor hun namelijk ook een grote stap.

Hun moeten eraan wennen dat hun kleine meisje groot word, en ze willen natuurlijk niet dat er zomaar een jongen bij je kan blijven slapen.

Gun ze de tijd!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel praten en je vriend mee naar huis nemen of vraag of hij een keer mag blijven eten. Zo kan je aan je ouders laten zien dat hij zo slecht nog niet is. Zo krijgen je ouders ook meer vertrouwen in hem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook gehad aleen dan ben ik "jouw vriendje" in het verhaal wat ik deed was eigenlijk een beetje de ideale schoonzoon uithange zodat haar ouders me snel vertrouwde(ik hielp mee met klusjes in het huis, vaak bij haar thuis met ze alle op de bank tv kijke, heel af en toe trakteren op tompouce, en er altijd gelikt uitzien, dus leuke kleding goed geschoren. Naja na een krap maandje slijmen mocht ze zelfs bij mij slapen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zit mogelijk meer achter dan je zo denkt.
Het enige dat ECHT kan helpen is een echt volwassen gesprek

Je zou eerlijk met je ouders moeten bespreken dat het feit dat jullie niet bij jou thuis samen kunnen overnachten, het feit dat jullie evt sex hebben NIET beïnvloed (ouders weten dat wel maar sluiten daar soms hun ogen voor).

Verder zou je ze moeten vragen waar een vriendje aan zou moeten voldoen om te mogen blijven logeren.

Ik ben zelf ouder en mijn kinderen zijn er nog niet aan toe maar mijn huis is ook MIJN huis en tzt heb ik er echt geen zin elk weekend een andere onbekende dame in mijn badkamer tegen te komen zondagochtend en aan mijn ontbijttafel. Dus ik ga er over nadenken (tegen die tijd) hoe serieus wat mij betreft de relatie moet zijn om iemand toch zeer prive (want dat is het wel als je iemand zo laat logeren) in mijn huis te ontvangen.

Mijn eigen ouders (maar wij woonden met 4 mensen in een piepkleine 3 kamerflat en zij sliepen min of meer in de eetkamer) hebben mij uitgelegd dat zij het toch wel een HELE grote inbreuk op hun priacy vonden. Ik heb het dus nooit kunnen doen (vriend te logeren) maar ook geen vrindinnen trouwens, wij woonden gewoon te klein daarvoor.

Eerlijk is eerlijk, jij bent geen kleuter meer dus het argument van je ouders "er nog niet aan toe" is NIET steekhoudend, daar komen ze wat mij betreft niet mee weg. Want hoe lang moet jij dan wachten? mogelijk zijn ze er nooit aan toe en wat dan?

Maar het zou dus kunnen dat jouw ouders (zoals ooit de mijne) argumenten tegen hebben. Jullie praten er alleen volwassen over als ALLE partijen in redelijkheid naar elkaars argumenten voor en tegen luisteren en op grond daarvan beslissen hoe en wat

succes
13 jaar geleden
Tja dat is lastig om daar hier een simpel antwoord op te geven.
Ik ga er van uit dat het gaat om "normale" omstandigheden.
Je bent 17 dus als het goed is ben je redelijk in staat dit soort beslissing zelf te nemen.
Je zult je ouders toch moeten proberen om je te begrijpen en met jou mee te groeien.
Ik heb zelf een dochter (nu 20) en haar altijd zelf laten beslissen of een vriendje mocht blijven slapen (vanaf haar 16de) nu kwam zij ook niet iedere maand met een nieuw vriendje.
Het leek ons beter dat ze gewoon thuis terecht kon en (vooral 's winters) niet buiten hoefde te rommelen.
Nu begrijp ik wel dat niet iedere ouder zo open en vrij over sexualiteit is als wij maar ook jouw ouders zullen er aan moeten wennen dat jij dat soort dingen wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Goed te gebruiken argument:
Het leek ons beter dat ze gewoon thuis terecht kon en (vooral ‘s winters) niet buiten hoefde te rommelen.
Aannemende dat jullie wel sexuele gemeenschap hebben (gehad). Zou ik wat vakantiefolders in huis halen en aangeven dat je samen met hem op vakantie wilt. Daarnaast bij je huisarts de pil halen Het grote woord; "Hebben jullie sex?". Komt erdan vanzelf uit. Je bevestigt dit en meestal is de druk van de ketel.

Nodig zijn ouders een bij je uit. Misschien een aardige 'schoonmoeder' welke kan helpen.

Als ze 'm uiteindelijk wel aardig vinden, zal het blijven slapen, bij hem, bij jouw, ook niet zo'n groot probleem meer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb pas een soortgelijke vraag beantwoord.
Vindt jij dat je ouders hier nog niet aan toe zijn of vinden zij dat jij er nog niet aan toe bent?
Heb jij al zoveel verantwoordelijkheid dat jij zelf je kamer opruimt, op tijd je bed uit komt voor school/werk, klusjes doet thuis e.d.?
Als jij die verantwoordelijkheid niet hebt, dan kan ik mij indenken dat je ouders jouw nog niet volwassen genoeg vinden om samen "volwassen te doen in bed".
Bovendien kan er altijd iets voorvallen waardoor de anticonceptie niet werkt en jullie ineens gedwongen volwassen verantwoordelijkheid (niet geplande zwangerschap) moeten nemen.
Verder kan het zo zijn dat er nog andere gezinsomstandigheden (jongere broers/zussen bijvoorbeeld) spelen.
"Overhalen" vind ik geen goed idee (klinkt ook kinderachtig en manipulerend), er samen over praten wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zien dat je het vertrouwen wint van je ouders.
Zeg eerlijk dat je je vriend beter wilt leren kennen voordat je besluit om elkaar "voor het leven" te kiezen en misschien in het ongeluk wordt meegezogen.
Veel suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je misschien op welke leeftijd je ouders ooit hun eerste nacht samen doorbrachten?

Want heel dikwijls zijn ouders hun eigen tijd, wensen en verlangens ..vergeten..

Als je weet op welke leeftijd dat was..en ik vermoed dat dit ook zo rond de zeventien zal zijn geweest..heb je daarmee een stevig argument in handen om hen aan te geven dat je praktisch volwassen bent..

En je niet tot op het allerlaatste ogenblik..je achttiende verjaardag.. wenst en hoeft te wachten met samen met je vriend de nacht door te brengen..

Indien ze destijds wat ouder waren..wijs ze er dàn op dat de tijden wèl een beetje veranderd zijn en dat de jongere tegenwoordig over goede en betrouwbare voorbehoedsmiddelen kunnen beschikken..

Dat kon vroeger natuurlijk ook wel..maar de schaamte weerhield veel jongeren ervan die middelen aan te schaffen..

Als je je ouders niet kunt overtuigen..kopieer dan dit stukje en laat het hen lezen. Wellicht dat dàn hun ogen wat opengaan..

Succes en sterkte..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi
ik heb zelf ook dochter van 17 jaar
ze mag van mij wel snel bij elkaar slapen
ben daar zelf heel makkelijk in
ik leg ze goed uit als ze sex willen dat ze dat veilig moeten doen
ik heb liever dat ze thuis sex doen dan achter mij rug en niet veilig doen zo denk ik er over
maar ja niet iedereen denk er zo over