Hoe kom ik van mijn prestatiedrang en onzekerheid bij seks af en leer ik 'gewoon' genieten?

Ik loop hier al heel lang mee en wil graag hulp en advies. Een bezoek aan de huisarts betreft dit onderwerp vind ik niks en doorverwijzingen naar seksuologen zie ik al helemaal niet zitten. Wel wil ik er graag over praten met een vertrouwenspersoon of anoniem...

Het is nu zelfs zo erg dat ik geen erectie meer krijg door de prestatiedrang...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.7K
ronron1212
7 jaar geleden
Lijkt me toch beter even langs de huisarts te gaan en je te laten doorverwijzen.
Ritsuka
7 jaar geleden
focus je volledig op het plezier van je partner

Antwoorden (1)

De tip die in de reacties staat is al een goede tip. Als jij met jouw partner afspreekt dat je je *alleen* maar richt op *haar* plezier, valt er al een stuk gevoelde prestatiedrang van je af.

Als je dat eenmaal op die manier kunt, geldt vooral: oefenen, oefenen, oefenen.

Hoewel je aangeeft dat je er niets voor voelt, kan een aantal gesprekken met een seksuoloog wel degelijk helpen. Je geeft zelf al aan dat het een gevoelde prestatiedrang is - dat betekent dat je feitelijk zelf wel weet dat het psychisch is. Laat dat nu juist een belangrijk expertisegebied van een seksuoloog zijn…

Tot slot kun je, in overleg met de seksuoloog en/of de huisarts (of mogelijk een uroloog), proberen of een erectiemiddel zoals Sildenafil jou kan helpen. Een voormalige vriend heeft daar veel baat bij gehad. Hij kreeg ook regelmatig geen erectie meer, of wel een erectie tijdens het voorspel maar niet meer toen het nodig was. Hij kreeg Sildenafil. Dat heeft hij een aantal keer gebruikt, en het werkte fantastisch. Al snel had hij voldoende aan een halve pil en kort daarna zelfs aan een kwart pil. Toen het een keer tot spontane sex kwam (dus geen tijd om eerst een pil te nemen) bleek dat prima te lukken, zonder pil. Daarna heeft hij geen erectiemiddel meer nodig gehad: het zelfvertrouwen was terug, de spanning was eraf.