Wat doe je als je behoefte hebt aan seks, maar je partner niet?

Verschil in seksuele behoefte:
- de 1 wil meerdere malen per dag langdurig en uitgebreid.
- de ander vind het hele gedoe overbodig en elke maand een vluggertje meer dan genoeg seks.

Hoe ga je hiermee om? Wat betekent dit voor de relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is je partner Stephanie4?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nope

Antwoorden (15)

Met elkaar er over praten en gulde midden weg vinden want je moet alle twee wat water bij de wijn doen om er samen uit te komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat het betekent voor de relatie hangt er vanaf hoe belangrijk seks is voor beide partners. Ook speelt mee in hoeverre de partners zich aan elkaar zouden willen aanpassen.

Eigenlijk zou het simpel opgelost kunnen worden; degene die vaker seks wilt zou zichzelf zo vaak kunnen bevredigen als hij of zij maar wilt. Ook lijkt het me voor de partner die geen voorspel wilt, geen probleem om zich op dat vlak een beetje aan te passen.

Maar het probleem is dat al dat "aanpaswerk" toch een andere sfeer aan de seksbelevenis zal kunnen geven.

Het lijkt me sowieso belangrijk als de twee personen er eens goed met elkaar over praten. Hierbij kunnen de wensen besproken worden en het is zaak om de wensen van elkaar te begrijpen. Vervolgens kan er bekeken worden wat er van beide kanten kan worden aangepast.

Ik denk dat als ik een vriend zou hebben die maar eenmaal per maand een vluggertje wilt, en zich verder niet aan mij wensen wilt aanpassen, ik met alle wil van de wereld toch niet lang bij hem zou kunnen blijven.
Puur omdat het toch iets veranderd aan de relatiesfeer, en ik me er vreemd bij zou voelen om een vriend te hebben die weinig behoefte heeft om met mij naar bed te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je in een relatie daar over moet praten en een gulden middenweg moet kiezen om beiden tevreden [voldaan] te zijn .
seks is topsport dus zorg dat degene die het minste zin heeft een goede conditie hebt/krijgt dan zal de seks ook beter en langer zijn.
ik denk dat ik persoonlijk in een topconditie verkeer,hhaaaha.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erover praten want het is niet goed voor je relatie denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik en de meeste mannen doen: net zolang zeuren tot je vriendin en/of vrouw toegeeft.

Nee zonder gekheid als een partner moeite heeft met sex en/of intimiteit zit daar waarschijnlijk iets achter. Daar kun je met elkaar over praten of met een therapeut.
Sex is toch een belangrijke 'bonding' binnen een relatie, dus het is wel belangrijk. Ik praat niet perse over penetratie maar lekker knuffelen en het elkaar naar de zin maken is ook een vorm van sex.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier spelen twee dingen mee: bevrediging en (lichamelijke) intimiteit.

Het punt van bevrediging is gemakkelijk op te lossen: de partner met meer zin kan zichzelf bevredigen. En het zou zelfs nog beter zijn als de partner zónder zin ook wel eens de partner mét zin een handje helpt. Er is namelijk niets mis mee om je geliefde wel eens een orgasme te bezorgen zonder dat je zelf ook opgewonden bent en bevredigd wordt. Seks hoeft niet altijd symmetrisch te zijn.

Het punt van lichamelijke intimiteit zou voor mij belangrijker zijn. Hoe leuk seks ook is, er is niets mis mee als mijn partner en ik niet elke avond onderdeel A in onderdeel B stoppen alsof we een IKEA-bouwpakket zijn. Maar we dan ook niet meer zouden knuffelen, zoenen, elkaar gewoon vasthouden etc., dan zou er toch wel heel snel een heel groot probleem ontstaan.

Ik ben niet iemand die gemakkelijk zegt: problemen, dan maar uit elkaar. Maar dit zou vrij snel een breekpunt zijn. Ik denk gewoon niet dat ik in staat ben om te leven met iemand voor wie lichamelijk contact geen basisbehoefte is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mmm, SusyQ, heb je naar de leeftijd in het profiel gekeken :-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de leeftijd uiteraard. +1 voor jou om het goed te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het puntje, maar ik begrijp niet wat je bedoelt. De vraagsteller is volwassen, dat lijkt me het meest relevant. Of bedoel je mijn profiel? Zo schokkend is die 30 jaar toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ik snap het al nu ik jouw antwoord zie. Zit je weer op je 'mensen boven de 45 seksen niet' stokpaardje? Je zoekt me de laatste tijd wel erg op met die boodschap, noem je me niet bij naam in je antwoord, dan gooi je wel een cryptische reactie onder het mijne. Heb ik je laatst ergens erg mee geraakt of zo?
Het bespreken
Het is niet goed als de wensen teveel uiteenlopen en je ook monogaam wilt leven.
Als seks met een derde voor beiden geen probleem is kan dat ook een oplossing zijn. Dit laatste is voor veel mensen in de praktijk geen haalbare kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drie dingen:

1. Communicatie
2. Aanpassen
3. Masturbatie

Je begint met praten over het verschil en kijkt of je zo tot een oplossing komt. Deze aanpassing kan inhouden dat je allebei wat meegeeft, of misschien maar 1 van beide. En als laatste als je zelf vaker wil dan is masturbatie een redelijke vervanging. Niet ideaal natuurlijk, maar wel iets.

En als 1 van beide hier niet mee kan leven dan gaat uiteindelijk de relatie helaas kapot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geachte,

Of je nu al of niet behoefte hebt aan seks, dit is een zaak voor beide partners, het een gaat niet zonder het ander !
je kan de andere niet dwingen om iets te doen als daar geen toestemming voor wordt gegeven !

In de liefde is het doel om liefdevol en respectvol met elkaar om te gaan, en respect te hebben voor elkanders lichaam ! Je kan alleen maar hopen dat de partner hier ook voor openstaat ! je kan ook extra lief zijn voor haar/ hem en eens extra in de watten leggen ! dit zal zeker de kommunikatie tussen beide partners ten goede komen !

Of wel kan het ook zijn dat de vrouw tijdelijk "ongesteld" is en hierdoor geen zin heeft om de liefde te bedrijven, probeer hier als man ook mee rekening te houden !
En toon je ware gevoelens voor haar en zeg hoe belangrijk je het zelf vindt!

Een relatie heeft "zuurstof" nodig om in stand te blijven,
zoals een plantje ook niet kan zonder water, want dan zou het kunnen verwelken, dit kan ook het geval zijn voor een relatie !

Ik hoop dat dit een passend antwoord is op je vraag, je mag altijd een reaktie geven op dit artikel.

Mvg,

Karel8158
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de leeftijd van 45 jaar neem in noem eens wat 80 % van alle echtparen de zin in seks binnen de relatie af. Ik ben een heel direct mens, en ik vraag het vaak gewoon in mijn vriendenkring. Ik ken eigenlijk maar erg weinig echtparen, die na hun 45-ste nog echt paren. Simpel maar waar., er is vanuit de natuur bezien ook geen enkele reden om dat te doen.

Toegevoegd na 1 dag:
Kortom: Niets aan te doen, of wel elk antwoord is goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je antwoord op de vraag is? Leuk dat je een gelegenheid ziet om op je theorie te hameren, maar de vraagsteller vraagt "Wat doe je als...?" en "Hoe ga je hiermee om?" en "Wat betekent dit voor de relatie?".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kritisch, ik heb uit sommige van jouw reacties ( misschien onterecht) opgepikt dat jij homosexueel bent. klopt dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes sir, so what ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
want dat is wel het minst belangrijke aspect van mijn persoonlijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SuzyQ: dezelfde vraag krijgt hetzelfde antwoord. Consistentie heet dat. :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies! je bent hartstikke boeiend. Je maakt me
nieuwsgierig. Zie je, ik heb de onderlinge plagerij tussen jou en suzy een beetje gevolgd. Een beetje, niet alles. Je hebt het nog al eens over mensen en sex boven de ruwweg 45 jaar. Dat dat dan recreatieve sex wordt, omdat er vanuit de natuur bezien geen echte, functionele reden voor sex meer is. Nou DENK ik dat je daarmee bedoeld dat de vrouw boven 45 niet meer vruchtbaar is.
Fluit me vooral terug als ik de verkeerde conclusies trek! Maar, als dat klopt, dan vind ik het een beetje vreemde gedachtengang, omdat sex binnen een relatie ( in welke vorm gegoten dan ook)voor mij meer functies heeft dan alleen voortplanting.
Maar goed, ieder z'n visie. Vervolgens laat je je over die recreatieve sex ook nog eens behoorlijk laagdunkend uit.. dat zou dan in parenclubs etc plaatsvinden.. tussen de regels door lees ik dat je een beetje gruwt van het idee van recreatieve sex. En nu vraag ik me af... als sex volgens jou, vanuit de natuur gezien, alleen maar zinvol is voor hetero's onder de 45 en het idee van recreatieve sex je niet kan bekoren.. Hoe zit het dan met jou als homosexueel? Is sex volgens diezelfde definitie die je er voor hetero's op na houdt dan voor jou nooit zinvol ( want geen voortplanting) en ook nog es niet leuk? ( want altijd recreatief) Dat kan ik me maar moeilijk voorstellen namelijk..
Het zijn meestal de mannen die de meeste behoefte hebben. Mede door Testosteron en Dopamine. Maar dat terzijde. Er is in elke relatie wel eens oneenigheid. Dit kan vervelend zijn. Het gaat erom dat je partner voldoening krijgt, en jij ook. Dus moet je ervoor zorgen dat beide personen het er mee eens zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen hebben erg weinig behoefte aan intimiteit. Dat geeft een bepaalde spanning aan je relatie en de neiging om rond te gaan kijken.
Sterkte, liefde en wijsheid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken moet beide kanten het willen. Maar in deze tijd speeld vrouw het belangrijkste rol. Dus ten eerste moet vrouw het willen.
Vrouw is de baas in zulk soort dingen..
Je moet het gewoon uitpraten. Anders loopt de relatie in gevaar...
Uitpraten dus waarom de reden is waarom die niet wilt.
Soms is dat bij vrouwen, doordat ze ongesteld zijn. En bij mannen kan dat zijn als die medicijnen gebruikt die de zin in sex vermindert.. Het kan van alles zijn. Maar het kan ook dat men soms GEWOON GEEN zin in sex hebt. Je MOET het gewoon respecteren. Punt uit! Men hoeft niet altijd zin in sex te hebben...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
... 1 x in de maand komt niet door ongesteldheid, dat duurt maar enkele dagen. ... medicijnen gebruikt ze ook niet ... haar behoefte is weinig in aantal keren en kort tijdens die keren.
Geduldig wachten totdat zij ook zin heeft, zonder je mening op te dringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon een tweede partner erbij nemen. Dat komt er toch van.