Wat te doen tegen ochtendmisselijkheid bij het schoolgaan?

Hey,

Sinds het weer school is heb ik voortdurend last van ochtendmisselijkheid, dit gaat vrijwel meteen over na het middagmaal.

Ik heb dit alleen als ik naar school moet en op 1 sept. moest ik zelf overgeven 5min voor ik moest vertrekken na school.

Ik had dit vorig jaar ook maar in mindere mate. Ik wil echt niet tijdens de les moeten overgeven ofzo.. *embarrasing*

Ze zeiden me om meer te eten tijdens de ochtend maar dan krijg ik nog meer neiging om over te geven..
Ze zeggen dat het door stress komt maar hoe hou ik 't tegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
10 jaar geleden
wat eet je als ontbijt?
hoe laat ga je slapen en hoe laat sta je op?
hoeveel tijd neem je om te eten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- Ofwel sandwiches ofwel cornflakes ofwel wat rozijnenbrood (allemaal zelfde resultaat)
-23u slapen, 7u op (8uur slaaptijd)
-10min
Ritsuka
10 jaar geleden
dat klinkt op zich prima. Je kunt overwegen om muesli te nemen in plaats van cornflakes, vult wat beter en minder suiker, maar dit kan op zich ook. En het is echt alleen op dagen dat je naar school moet? is er iets vervelends gebeurt daar? heb je geen leuke klas?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja natuurlijk wel, een toffe klas (lessen wel saai maarja :p) Ja, het is alleen als ik naar school moet en verergert bij de examens. In de weekend heb ik er nooit last van..
In de lessen voel ik me soms zo rot en misselijk en dan het ander moment voel ik me prima, dan weer slecht (in de ochtend) maar wel meestal slecht ja. In de middag is dit over en kan de dag eindelijk beginnen voor mij..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moest je op zondag naar school? 1 september? Waarschijnlijk komt de misselijkheid door de zenuwen. Ik zou het nog een tijdje aankijken en misschien even langs de huisarts. Het is waarschijnlijk een stress factor die dan extra geprikkeld wordt.

Antwoorden (2)

Het kan ook een combinatie zijn van nervositeit en slecht ontbijten. Neem de tijd voor je ontbijt en eet rustig, eet ook voldoende, drink er ook bij. Altijd op 1 september, is er ooit iets gebeurd op 1 september, iets dat je weer voor ogen komt, of iets dat je juist weggedrukt hebt, dan kan het zijn dat je daardoor misselijk wordt op 1 september. Ga dan eens naar je huisarts en laat deze hulp voor je zoeken. Nervositeit voor school kan ook, proefwerk, nieuwe leraar, eerste schooldag, kortom voldoende oorzaken te noemen. Mijn zoon had altijd baat bij Bach rescue spray tegen nervositeit, maar een valeriaan tabletje is ook prima voor die ene dag per jaar. Gewoon te koop bij de drogisterij, maar alleen die ene dag gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het vroeger ook wel gehad.
In de ochtend kon ik dan het beste alleen fruit eten, al het andere lag niet lekker op de maag. Het is ook belangrijk voldoende lichaamsbeweging te hebben. Dus probeer ook zo af en toe een eindje te gaan hardlopen.