Wat te doen tegen ochtendmisselijkheid bij het schoolgaan?

Hey,

Sinds het weer school is heb ik voortdurend last van ochtendmisselijkheid, dit gaat vrijwel meteen over na het middagmaal.

Ik heb dit alleen als ik naar school moet en op 1 sept. moest ik zelf overgeven 5min voor ik moest vertrekken na school.

Ik had dit vorig jaar ook maar in mindere mate. Ik wil echt niet tijdens de les moeten overgeven ofzo.. *embarrasing*

Ze zeiden me om meer te eten tijdens de ochtend maar dan krijg ik nog meer neiging om over te geven..
Ze zeggen dat het door stress komt maar hoe hou ik 't tegen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het kan ook een combinatie zijn van nervositeit en slecht ontbijten. Neem de tijd voor je ontbijt en eet rustig, eet ook voldoende, drink er ook bij. Altijd op 1 september, is er ooit iets gebeurd op 1 september, iets dat je weer voor ogen komt, of iets dat je juist weggedrukt hebt, dan kan het zijn dat je daardoor misselijk wordt op 1 september. Ga dan eens naar je huisarts en laat deze hulp voor je zoeken. Nervositeit voor school kan ook, proefwerk, nieuwe leraar, eerste schooldag, kortom voldoende oorzaken te noemen. Mijn zoon had altijd baat bij Bach rescue spray tegen nervositeit, maar een valeriaan tabletje is ook prima voor die ene dag per jaar. Gewoon te koop bij de drogisterij, maar alleen die ene dag gebruiken.

Ik heb het vroeger ook wel gehad. In de ochtend kon ik dan het beste alleen fruit eten, al het andere lag niet lekker op de maag. Het is ook belangrijk voldoende lichaamsbeweging te hebben. Dus probeer ook zo af en toe een eindje te gaan hardlopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100