Hoe krijg ik myn conditie (niet weerstand) zodat k het langer uithoud zie uitleg

Kga de 4daagse lopen (4x40km) en wil n goede conditie hebben zodat k hem uit kan lopen. Alle tips zijn welkom alvast thanx

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Op deze site http://www.wandeltraining.nl/meerdaagse40km.htm
vind je verschillende trainingsschemas. Heel veel succes en plezier!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Begi nu al te wandelen met bijvoorbeeld iedere dag 5 km en in het weekeinde het dubbele. dit voer je dan langzaam op zodat je vanaf begin mei aan 40 km in het weekeinde zit ,als je dat kunt kun je ook 4 keer 40 km lopen en zul je de vierdaage uit kunnen lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met een 3 keer in de week een uurtje te wandelen. Bouw zo hiermee langzaam je conditie op. Wanneer je na een paar weken dit met gemak doet, dan bouw je dit rustig uit. Ga (indien je je dit qua tijd kunt permitteren) iets langer wandelen. Maar om een goede conditie op te bouwen moet je toch wel minimaal 2 keer per week trainen, het liefst 3 keer.

Doe nu ook zoveel mogelijk lopend. Neem wat vaker de trap ipv de lift. Al moet je naar 5 hoog.
Parkeer je auto (indien je dan toch met de auto moet) iets verder, zodat je toch nog een stukje moet lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ thanx!
Je kunt gaan touwspringen. Dat wordt door heel veel topsporters gedaan die daarmee hun conditie willen verbeteren.

Verder regelmatig rek en strek oefeningen doen.

Op tijd naar bed gaan en zorgen voor voldoende vitamines en mineralen is ook heel belangrijk!